2

Google wie co i kiedy kupować

Informowaliśmy kilka dni temu o rosyjskiej sieci reklamowej Begun, którą za 140 mln dolarów kupił koncern Google. Wiele osób z branży zadaje sobie jednak pytanie w jakim dokładnie celu Bugun został nabyty oraz co sprawiło, że wartość transakcji okazała się tak niska jak na firmę tego typu? Dzisiaj natomiast pojawiła się informacja o wynikach finansowych […]

Informowaliśmy kilka dni temu o rosyjskiej sieci reklamowej Begun, którą za 140 mln dolarów kupił koncern Google. Wiele osób z branży zadaje sobie jednak pytanie w jakim dokładnie celu Bugun został nabyty oraz co sprawiło, że wartość transakcji okazała się tak niska jak na firmę tego typu? Dzisiaj natomiast pojawiła się informacja o wynikach finansowych działającej w Rosji sieci reklamowej.

W dwóch pierwszych kwartałach 2008 roku Begun zarobił 25% więcej niż w analogicznym okresie, rok wcześniej. Na Mashable przeczytać możemy, że szybka realizacja transakcji między Google a poprzednimi właścicielami Begun jest zapewne spowodowana potrzebą pozyska funduszy na zapewnienie dalszego rozwoju rosyjskiego rynku reklamowego.

Po raz kolejny Google wykazało się refleksem, którego najwyraźniej brakuje konkurencji. Microsoft, Yahoo czy AOL mogły równie dobrze zainteresować się zakupem Begun, gdyż taki nabytek mógłby solidnie wesprzeć ich działalność reklamową.