14

Google potwierdziło zakup Aardvark – zintegrują go z Buzz-em?

Google oficjalnie potwierdziło, że stało się właścicielem serwisu Aardvark. Jeśli wcześniej nie zetknęliście się z tą storną (co jest prawdopodobne zważywszy na to, że nie zdobyła ona milionów użytkowników) to wytłumaczę, że jest to serwis typu Q&A czyli użytkownicy zadają i odpowiadają na pytania. To co wyróżnia Aardvark od innych tego typu stron to metoda […]

Google oficjalnie potwierdziło, że stało się właścicielem serwisu Aardvark. Jeśli wcześniej nie zetknęliście się z tą storną (co jest prawdopodobne zważywszy na to, że nie zdobyła ona milionów użytkowników) to wytłumaczę, że jest to serwis typu Q&A czyli użytkownicy zadają i odpowiadają na pytania. To co wyróżnia Aardvark od innych tego typu stron to metoda wyszukiwania osób, które będą w stanie odpowiedzieć na pytania pojawiające się w serwisie.

Aardvark przeszukiwał swoją bazę użytkowników oraz ich profile (jeśli oczywiście je udostępnili) starając się zdeterminować na jakie tematy najczęściej się wypowiadają (badał również wypowiedzi na Twitterze i Facebooku jeśli oczywiście daliśmy zgodę na dostęp). Jeśli okazywało się, że na przykład pytanie dotyczy restauracji w NY a wśród użytkowników jest osoba która często wypowiadała się na ten temat (i dodatkowo udzielała dobrych odpowiedzi na pytania w Aardvark) to do niej w pierwszej kolejności było kierowany pytanie czy może pomóc w odpowiedzi na pytanie użytkownika X. Wybrani w ten sposób specjaliści mogli odpowiadać na pytania poprzez różnego rodzaju kanały komunikacji – czyli IM, Twittera, mail itp.



Mechanika taka pozwalała serwisowi uzyskać bardzo dobre wyniku jeśli chodzi o efektywność. 86% pytań w serwisie znalazło odpowiedzi, a 60% z nich w czasie 10 minut od ich zadania! Niestety cały ten złożony system nie został chyba do końca doceniony przez internautów – Aardvark podaje, że w bazie ma zarejestrowane 100 tysięcy osób – z czego pewnie jedynie 50% jest aktywna.

Google kupując Aardvark zainwestowało tak naprawdę w technologię oraz zespół który ja zbudował. Do czego można wykorzystać mechanizmy z tego serwisu? Buzz może być świetnym miejscem do zaimplementowania mechaniki Aardvark. Wyobraźmy sobie, że zadajemy poprzez Buzz pytanie, a serwis znajduje kompetentne osoby które na nie odpowiadają. Oczywiście mechanizmy z Aardvark mogę być też rozebrane na części i wesprzeć Google w zupełnie innych projektach – ale osobiście stawiał bym właśnie na integracje z Buzzem.

Według plotek transakcja opiewała na kwotę 50 milionów dolarów !