8

Google otwiera AdSense na zewnętrzne reklamy

Google szykuje małą rewolucję jeśli chodzi o AdSense czyli ich system emitujący reklamy. Otóż z ostatniej informacji jaką dostali użytkownicy AdSense dowiadujemy się, że Google wpuści do systemu reklamy firm trzecich czyli stanie się niejako pośrednikiem w sprzedaży reklam pochodzących z innych sieci. W chwili obecnej Adsense publikuje reklamy, który zostały przypisane do danego słowa […]

Google szykuje małą rewolucję jeśli chodzi o AdSense czyli ich system emitujący reklamy. Otóż z ostatniej informacji jaką dostali użytkownicy AdSense dowiadujemy się, że Google wpuści do systemu reklamy firm trzecich czyli stanie się niejako pośrednikiem w sprzedaży reklam pochodzących z innych sieci.

W chwili obecnej Adsense publikuje reklamy, który zostały przypisane do danego słowa kluczowego przez kupującego. Wartość i jakość tych reklam jest różna – szczególnie w naszym kraju w którym kilka dużych serwisów potrafi wyssać praktycznie wszystkie lepsze reklamy. Dla małych serwisów pozostają więc resztki (lub reklamy kierowane).

W przyszłości system Adsense ma publikować na naszej stronie reklamę z najlepszą ofertą finansową dla nas, nawet jeśli nie będzie to emisja pochodząca od Google tylko od sieci zewnętrznej, która została dopuszczona do Adsense. I tuta jest pewien mały haczyk, otóż aby przystąpić do programu Adsense zewnętrzne firmy będą musiał spełnić wymagania stawiane przez Google dotyczące jakości reklam i standardów firmy – czyli jednym słowem Google będzie wydawać certyfikaty uprawniające do współpracy.

O ile dbanie o jakość reklam, standardy prywatności są tym czego oczekują użytkownicy to jednak obawiam się, że w niektórych sytuacjach oceniane mogą być też inne elementy jak konkurencyjność, opłacalność umowy itp. Oczywiście nie ma co teraz snuć spiskowych teorii. O pierwszych takich przypadkach będzie na pewno tak samo głośno jak o cenzurze jaką stosuje Apple w stosunku do niektórych aplikacji nie wpuszczonych do app store.

Wygląda na to, że Google znalazło dobry sposób na poprawę jakości swojej sieci reklamowej (co przełoży się na zadowolenie klientów) oraz umacnianie swojej pozycji w sprzedaży reklamy w internecie. Zastanawiam się tylko czy jest możliwe stworzenie systemu idealnego w którym wszystkie strony są zadowolone? Plan jest świetny bo Google zarabiać będzie na pośrednictwie i jednocześnie będzie kontrolować coraz więcej rynku.

Zastanawia mnie tylko czy przypadkiem stawki za CPC nie zaczną spadać? Z tym, obniżki te będą dotyczyć już nie tylko reklam od Google ale również innych sieci.