4

Google Mapy coraz bardziej funkcjonalne

Uruchomione na początku minionych wakacji Google Places, pozwalające firmom na dodawanie swojej lokalizacji na mapach Google oraz ocenę tych miejsc przez odwiedzających klientów, doczekał się wczoraj brakującej funkcji. Na swoim blogu Google poinformowało, iż teraz wszystkie te miejsca oraz ich rekomendacje, będziemy mogli zobaczyć bezpośrednio na mapie. Bardzo przydatna opcja, zwłaszcza dla osób będących w […]

Uruchomione na początku minionych wakacji Google Places, pozwalające firmom na dodawanie swojej lokalizacji na mapach Google oraz ocenę tych miejsc przez odwiedzających klientów, doczekał się wczoraj brakującej funkcji. Na swoim blogu Google poinformowało, iż teraz wszystkie te miejsca oraz ich rekomendacje, będziemy mogli zobaczyć bezpośrednio na mapie.

Bardzo przydatna opcja, zwłaszcza dla osób będących w podróży, korzystających z Google Mapy na Androidzie. Już wcześniej przed wyprawą mogliśmy odnaleźć interesujące nas miejsca na stronie, jednak jak widać, przeglądając niektóre pozycje, liczba rekomendacji nie jeszcze powalająca. Wprowadzenie wyświetlania tych miejsc wraz z rekomendacjami na mapach, powinno bardziej zachęcić odwiedzających do wyrażania swojej opinii.

Spójrzmy jak to wygląda na mapie w telefonie. Po wybraniu funkcji Miejsca i interesującej nas pozycji, czyli restauracji, kawiarni, pubów czy innych atrakcji, wyświetlone zostaną wszystkie dostępne w naszej okolicy lokalizacje tych miejsc.

Po wskazaniu interesującej nas pozycji, wyświetla się jej nazwa, liczba gwiazdek, odpowiadająca liczbie opinii. W wersji na Androida, nie widać jeszcze od razu tej liczby, dopiero po wejściu w szczegóły. Widzimy to już stronie internetowej Google Mapy. Dodatkowo wyświetlana jest również nasza ocena danego miejsca lub ostatnia dodana przez innych odwiedzających. Jak zapewnia Google na swoim blogu, takie same funkcje w mapach dostępne będą zarówno na komputerach jak i na smartphonach z Androidem.

Nie zauważyłem wcześniej czy było to już dostępne w wersji na Androida, ale ciekawą opcją jest pokazanie od razu na mapie czy dana restauracja lub inne wskazane miejsce jest w tej chwili otwarte. Specjalnie oznaczone zostały też lokalizacje, będące linkiem sponsorowanym.

Ciekawostką jest usunięcie, w Google Mapy na Androida, opcji publikowania opinii o miejscu na Twitterze. Widać Google zaczyna odcinać się od innych serwisów, tworząc już od jakiegoś czasu swój zamknięty ekosystem.

Czekam z niecierpliwością na pierwszą z wymienionych niżej nowości, dostępną w polskich miastach:).