18

Google kupiło mobilną platformę reklamową za 750 milionów dolarów!

Google rozpoczęło chyba zapowiadane wcześniej zakupy. Tym razem pokazało jak bardzo wierzy w rozwiązania mobilne i przede wszystkim mobilną reklamę kupując AdMob za kwotę 750 milionów dolarów! Jest to bardzo dobry wynik szczególnie dla obecnych inwestorów firmy, którzy zasilili ją kwotą około 50 milionów dolarów. Funkcjonalnie Admob to typowy marketplace gdzie reklamodawca łączony jest z […]

Google rozpoczęło chyba zapowiadane wcześniej zakupy. Tym razem pokazało jak bardzo wierzy w rozwiązania mobilne i przede wszystkim mobilną reklamę kupując AdMob za kwotę 750 milionów dolarów! Jest to bardzo dobry wynik szczególnie dla obecnych inwestorów firmy, którzy zasilili ją kwotą około 50 milionów dolarów. Funkcjonalnie Admob to typowy marketplace gdzie reklamodawca łączony jest z wydawcą, jest też możliwość tworzenia własnych reklam, wybrania kategorii serwisów lub wprost wskazania stron w których będzie ona emitowana. Można też określić dodatkowe szczegóły emisji takie jak system mobilny, rodzaj telefonu, producent itp.

Według właściciela serwisu Admob obsługują oni obecnie 15 tysięcy stron i portali. Licznik wyświetlonych mobilnych reklam (znajdującej się na głównej stornie firmy) pokazuje obecnie wynik przekraczający 125 miliardów emisji.

Google w specjalny sposób wyróżniło tę transakcję tworząc specjalną stronę internetową na której wyjaśnia jakie korzyści osiągnie firma dzięki tej akwizycji. Według informacji na stornie Google pozyska przede wszystkim platformę do wyświetlania reklamy typu display umieszczanej zarówno na mobilnych stronach www jak również w aplikacjach mobilnych.



Inwestycja Google w rynek reklamy mobilnej była tylko kwestią czasu. Google jeśli chodzi o reklamę mobilną skupiało się do tej pory na wyszukiwarkach i reklamach testowych. Mając w kasie 22 miliardy dolarów oraz dość jasno określone potrzeby bez wahania zainwestowało 750 milionów w firmę, która jak się okazuje właśnie szykowała się do kolejnej rundy inwestycji.

Czy jednak mobilna reklama to naprawdę rynek o tak dużym potencjale? Czy dodatkowa inwestycja pieniędzy w małe banery dołączane do storn internetowych i aplikacji wpłynie efektywnie na konsumentów (spowoduje, że będą oni wydawali więcej pieniędzy w naszym sklepie internetowym). Czy ludzie naprawdę będą robili zakupy w internecie przy użyciu smartphon-ów takich jak iPhone czy Droid? Czy nastąpi kanibalizacja klasycznej reklamy przez reklamy mobilne? Pytań jest wiele – na razie jednak brakuje na nie odpowiedzi.

Według analityków rynek mobilnej reklamy w US w 2013 roku może osiągnąć wartość ponad 3 miliardów dolarów.