8

Google jeszcze w tym roku z konkurencją dla iTunes?

Plotki z venturebeat.com na temat Google i przygotowywanej przez firmę konkurencji dla iTunes mówią, że firma chce uruchomi swój produkt jeszcze w tym roku. Podobno trwają już rozmowy z branżą muzyczną w celu znalezienia potencjalnych parterów – z tym nie powinno być zresztą problemów bo branża muzyczna potrzebuje kogoś jeszcze w internecie. Samo iTunes nie […]

Plotki z venturebeat.com na temat Google i przygotowywanej przez firmę konkurencji dla iTunes mówią, że firma chce uruchomi swój produkt jeszcze w tym roku. Podobno trwają już rozmowy z branżą muzyczną w celu znalezienia potencjalnych parterów – z tym nie powinno być zresztą problemów bo branża muzyczna potrzebuje kogoś jeszcze w internecie. Samo iTunes nie wystarcza aby utrzymać odpowiedni poziom sprzedaży.

Przyznam, że czekam z niecierpliwością na to co wymyśli Google. O ile można tę firmę krytykować za wiele nieudanych serwisów społecznościowych to jednak jeśli chodzi o klasyczne aplikacje użytkowe i software to naprawdę znają się na rzeczy. Wystarczy wspomnieć tak młode produkty jak Chrome czy Android, które szturmem zdobywają udziały w rynku w swoich kategoriach.

Czym produkt Google będzie różnił się od iTunes? O wojnie cenowej myślę, że na początku możemy zapomnieć. Branża liczy na to, że wreszcie pojawi się konkurent dla Apple, które kontroluje 70% rynku muzyki sprzedawanej w postaci cyfrowej w US, a nie na kogoś kto będzie chciał pociągnąć jeszcze kilka dolarów z ich kieszeni po to aby przyciągnąć klientów.

Zaletą produktu Google powinno być więc działanie w tak zwanej chmurze i dostęp do naszej muzyki z każdego urządzenia podłączonego do internetu. Do tego wszystkiego dojdzie zapewne wsparcie po stronie Adroida, który zapewni że muzyka z serwisu Google będzie też dostępna wszelkiego rodzaju urządzeniach obsługujących ten mobilny system operacyjny.

Dlaczego Google musi zająć się muzyką w postaci cyfrowej jest dość oczywiste – mając internet i startując z większymi mediami takim jak TV nie może w portfolio firmy zabraknąć tak znaczącego fragmentu rozrywki jak muzyka. Oczywiście łatwo nie będzie, Apple skutecznie broni pozycji lidera jeśli chodzi o sprzedaż muzyki w internecie i nawet z doświadczeniem Amazona nie udało się wyrwać więcej niż kilkanaście procent rynku. Google natomiast doświadczenia jeśli chodzi o sprzedaż nie ma i tutaj widzę pewne zagrożenie dla całego projektu.

Obrazek pochodzi z chicagoreader.com