Google

20 lat wyszukiwarki Google. Z tych nowości skorzystamy już niebawem!

Kamil Świtalski
20 lat wyszukiwarki Google. Z tych nowości skorzystamy już niebawem!
Reklama

Google kończy już 20 lat — z tej okazji twórcy najpopularniejszej przeglądarki na świecie zapowiadają pakiet nowości. Czego możemy się po nich spodziewać?

Jestem przekonany o tym, że nie jestem tutaj jedynym, który pamięta początki Google. Może nie te ścisłe, dokładnie sprzed dwudziestu lat, ale te sprzed ponad piętnastu lat. Wtedy to usługa faktycznie rosła w siłę, ale niewielu brało pod uwagę nadchodzące na świecie zmiany i to, że stanie się ona światowym gigantem. Jednym z najpotężniejszych narzędzi, po które każdego dnia sięgać będą miliony ludzi na całym świecie. Brzydkie kaczątko te dwie dekady zmieniło się nie do poznania — zresztą tak jak cała sieć. A każdy kto śledzi nowości w firmie wie, że oni tak naprawdę nigdy nie mają wolnego i non-stop kombinują, wprowadzając zmiany — jak nie w wyszukiwarce, to w którejś z zestawu usług jakie mają w ofercie. A dziś zapowiedziano kolejne: co trzeba o nich wiedzieć?

Reklama


Zmiany w wyszukiwarce Google na XX-lecie: wszystko co musisz wiedzieć

  • Sztuczna inteligencja pomoże zaserwować użytkownikom w wynikach wyszukiwania nie tylko linki na interesujące ich tematy, ale także kontekstowe wideo — a za wszystkie odpowiedzialna będzie nowa zakładka Featured Videos. Podsuwać ona będzie użytkownikom krótkie, trwające kilkanaście sekund i automatycznie odtwarzane, klipy. A kiedy wybierzemy jeden z nich — automatycznie przejdziemy do pełnych materiałów. Przykład? Po wklepaniu co zobaczyć w Nowym Jorku, czekać na nas mają zajawki z magicznymi widokami na Empire State Building, Central Park, Statuę Wolności czy skyline!
  • Activity Card — nowa zakładka na szczycie wyników wyszukiwania, która pokaże serwisy które już odwiedziliśmy, a także zapytania w danym obszarze pytań;
  • Collections — to dostępne już od jakiegoś czasu zakładki, które teraz będzie można łatwiej współtworzyć na podstawie wspomnianej wyżej karty aktywności. W oparciu o nią — Google serwować nam będzie bardziej spersonalizowane wyniki;
  • Więcej w temacie (enhanced topics) — wyszukiwarka kontekstowo podrzucać będzie nam informacje około frazy, której szukamy. Jako przykład podawane jest wyszukiwanie rasy psów — obok informacji i tony zdjęć na ich temat, Google automatycznie podrzuci nam teraz informacje na temat szkoleń, gdzie adoptować czy kupić zwierzaki, jak karmić itp. Google obiecuje też, że karty z tymi rozszerzeniami będą na bieżąco aktualizowane;
  • usprawnienia czekają też wyszukiwania obrazów — pojawią się tagi, które pozwolą łatwo przeskakiwać pomiędzy m.in. zdjęciami produktowymi, a stockami — ich premiera już w najbliższy czwartek;
  • Znana już użytkownikom Zdjęć Google funkcja Lens trafi także do wyszukiwarki obrazów;
  • Na koniec największa z zapowiedzi, czyli cała sekcja Discover. To miejsce, które... ma poszerzyć nasze horyzonty — i znajdziemy tam unikalne rzeczy, które oglądać będziemy po raz pierwszy. Jako przykład podano wędrówki — po wpisaniu frazy mamy możliwość dodania jej do naszych zainteresowań, co przełoży się na wiele kontekstowych treści związanych z tematem. To także doskonały sposób, by dodać "skrót" do ulubionych tematów, wtedy już tylko jedno kliknięcie dzielić nas będzie od całego pakietu informacji. Zakładka w najbliższych tygodniach trafi do głównej strony na mobile — a jak wygląda w praktyce możecie już teraz podejrzeć w obszernym tekście na łamach Android Police.

Jak widać — trochę tych zmian się szykuje. Jedni spojrzą na nie jako kosmetykę, ale power-userzy prawdopodobnie zagłębią się bardziej w temat i szybko zaczną wykorzystywać nowe funkcje, które trafią do usługi. Widać gołym okiem, że Google cały czas stara się o to, by serwować jeszcze bardziej dopasowane, łatwe w przyswojeniu, treści — to cel, który przyświeca im od lat. Ciekawe czy idą za tym także jakieś rewolucje, które już teraz spędzają sen z powiek specjalistom od SEO?

Źródło: CNBC

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama