Felietony

[GM2012] Pierwsze prezentacje drugiego dnia konferencji - rozmawiamy o aplikacjach mobilnych

Marcin Kamiński
[GM2012] Pierwsze prezentacje drugiego dnia konferencji - rozmawiamy o aplikacjach mobilnych
3

Rozpoczęliśmy drugi dzień konferencji Generation Mobile 2012. Po uroczystym przywitaniu uczestników swoje wystąpienie rozpoczął Maciej Ziarek z Kaspersky Labs Polska, który analizował przypadki szkodliwego oprogramowania na urządzenia mobilne. Na najpopularniejszych platformach pojawia się wiele apl...

Rozpoczęliśmy drugi dzień konferencji Generation Mobile 2012. Po uroczystym przywitaniu uczestników swoje wystąpienie rozpoczął Maciej Ziarek z Kaspersky Labs Polska, który analizował przypadki szkodliwego oprogramowania na urządzenia mobilne. Na najpopularniejszych platformach pojawia się wiele aplikacji mogących wyrządzić poważne szkody. Następnie poruszony został temat reklamy mobilnej - Antje Gallo z Madvertise przedstawiła ciekawe dane z rynku światowego. Trzecia prezentacja drugiego dnia konferencji GM2012 należała do Sachy Tueni, który przez kilka lat pracował dla Facebooka.

Maciej Ziarek reprezentujący firmę Kaspersky Labs Polska omówił często niedoceniany, jednak bardzo ważny temat niebezpiecznego oprogramowania mobilnego. Niegdyś nieskomplikowane telefony komórkowe nie umożliwiały nam swobodnej pracy. Dziś w smartfonie przechowujemy istotne dane - maile, kontakty czy dokumenty, często biznesowe. Warto być zatem świadomym zagrożeń, jakie płyną ze strony złośliwego oprogramowania. Co ono potrafi? Wykradać dane, blokować telefon, wysyłać SMS'y na numery premium, a nawet kasować istotne pliki systemu operacyjnego! Obecnie liczba sygnatur mobilnego malware to ponad 6000! Najbardziej narażeni na złośliwe oprogramowanie są posiadacze Androida, jednak żaden system operacyjny na urządzenia mobilne nie jest w pełni bezpieczny. Jedno jest pewne - rynek szkodliwych mobilnych aplikacji będzie rosnąć.

Dyskusję na temat reklamy mobilnej rozpoczęło kolejne wystąpienie. Antje Gallo z Madvertise w języku angielskim zaprezentowała swoje doświadczenia na temat reklamy na telefonach i tabletach oraz zmianach, jakie zaszły na tym rynku z ciągu kilku ostatnich lat. Czy reklama mobilna szybko się rozwija? Wystarczy wspomnieć, że obecnie liczba aktywnych telefonów komórkowych to ponad 5 miliardów. Populacja świata to około 8 miliardów ludzi, w ciągu najbliższych lat liczba telefonów przeskoczy zatem zapewne liczbę mieszkańców naszej planety. Na przełomie 2013 i 2014 przewiduje się również, że liczba ludzi korzystających z mobilnego internetu będzie większa, niż grono osób posiadających "tradycyjne" połączenie z siecią. Antje Gallo opowiedziała także o możliwościach zarobku na reklamie mobilnej z perspektywy wydawcy.

Sacha Tueni, niegdyś zatrudniony przez Facebooka, opowiedział o mobilnej wersji tego serwisu społecznościowego. Liczba użytkowników mobilnej wersji FB rosła zaskakująco szybko, osiągając pułap 350 milionów już po trzech latach od wydania. Trend był na tyle ważny, że zmienił strategię wzrostu dla całego serwisu społecznościowego. Przykład? W Afryce jedynie 27% populacji ma dostęp do prądu, jednak aż 84% ma styczność z telefonem komórkowym. O wiele łatwiej dotrzeć w wiele rejonów świata poprzez urządzenia mobilne, niż komputery.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

GM2012