4

Getonline.pl – nowy serwis publicystyczny

Getonline.pl to nowy serwis publicystyczny w naszym internecie. Początkowo wydawało mi się, że będzie to kolejne miejsce gdzie autorzy liczą głównie na treści od internautów – kiedy jednak przyjrzymy się dokładniej serwisowi to zobaczymy, że zespół redakcyjny tworzony jest przez 27 osób (a nowych osób do redagowania treści ciągle przybywa) do tego dochodzi naczelny, korekta […]

Getonline.pl to nowy serwis publicystyczny w naszym internecie. Początkowo wydawało mi się, że będzie to kolejne miejsce gdzie autorzy liczą głównie na treści od internautów – kiedy jednak przyjrzymy się dokładniej serwisowi to zobaczymy, że zespół redakcyjny tworzony jest przez 27 osób (a nowych osób do redagowania treści ciągle przybywa) do tego dochodzi naczelny, korekta i PR. Wydaje się więc być to poważnym przedsięwzięciem.

Oczywiście to, że serwis ma własny zespół redakcyjny nie oznacza, że nie można go nazwać dziennikarstwem obywatelskim (wiadomosci24.pl też mają zespół redakcyjny). Przeglądając na szybko kilka artykułów widać, że osoby piszące w Getonline mają pojęcie o dziennikarstwie a niektóre treści są nawet całkiem trafione jeśli chodzi o czas i bieżącą tematykę.



Przebić się z nowy serwisem publicystycznym będzie jednak ciężko, pierwszym i bardzo trudnym do pokonania rywalem będą portale oraz ich serwis dziennikarstwa obywatelskiego (czyli też niezależna publicystyka), nie można też zapomnieć o serwisach takich jak wiadomosci24.pl czy ithink.pl

Walka nie koniecznie musi być jednak przegrana bo mimo iż tak zwanego dziennikarstwa społecznego jest dość dużo to jeśli popatrzymy na statystyki to widać, że dominujące są dwa serwisy : wiadomości24.pl i interia360.pl – reszta zalicza jakiś marginalny ruch (oczywiście według alexa.com)



Od strony graficznej getonline.pl prezentuje się moim zdaniem bardzo słabo – dość standardowy układ strony, kolorystycznie również nijaki. Myślę, że nad wyglądem trzeb będzie trochę popracować, bo mimo iż w tego typu serwisach najważniejsza jest treść to jednak nie można zapomnieć o efekcie „pierwszego wrażenia”.

Ciekawy jestem na jakich zasada tworzona jest w sumie dość liczna redakcja tego serwisu? – bo trzeba przyznać, że 27 stałych współpracowników (pytanie czy tak jest?) daje bardzo duży potencjał jeśli chodzi o tworzenie i publikowanie treści.