Felietony

General Motors wraca na Facebooka. Reklama w social media jednak skuteczna?

Marcin Kamiński
General Motors wraca na Facebooka. Reklama w social media jednak skuteczna?
Reklama

Niespełna rok temu, bo w maju 2012, motoryzacyjny koncern General Motors zapowiedział wycofanie się z reklamy na Faceboku. O tej sprawie pisałem nawet...

Niespełna rok temu, bo w maju 2012, motoryzacyjny koncern General Motors zapowiedział wycofanie się z reklamy na Faceboku. O tej sprawie pisałem nawet na AntyWeb. Wówczas swoją decyzję GM argumentowało tym, że reklamy w serwisie społecznościowym są nieskuteczne, a budżet aż 10 milionów dolarów zostanie pożytecznie wykorzystany gdzie indziej. Po niespełna roku General Motors przeprasza się jednak z Facebookiem i znowu inwestuje w płatne formy reklamy na tej platformie. Powód?

Reklama

Jeszcze nie w pełni, ale produkujący samochody koncern General Motors wraca do reklamy poprzez Facebooka. Dzieje się tak mimo głośnego porzucenia tego medium w maju ubiegłego roku, kiedy to firma była wielce niezadowolona z efektów swoich działań w serwisie społecznościowym. Od tego czasu Facebook urósł, a konkurencja nie próżnowała, dlatego GM postanowił zacisnąć zęby i pójść na randkę z social media jeszcze raz.

Co skłoniło General Motors do zmiany decyzji? Głównie produkt, który ma do sprzedania. Mowa o samochodzie Chevrolet Sonic, który za sprawą designu, niewielkich gabarytów i oszczędnych silników ma być skierowany głównie do osób młodych. A nastolatkowie i młodzi dorośli jak wiemy na Facebooku spędzają mnóstwo czasu - dotarcie do nich z autem dla świeżo upieczonych kierowców powinno być zatem stosunkowo łatwe.


Jak przyznaje samo General Motors, decyzję o powrocie do płatnej reklamy na Facebooku pomógł im podjąć sam serwis, wprowadzając przez ostatni rok wiele udogodnień dla reklamodawców, w tym głównie dodatkowe opcje targetowania kampanii, przez co stają się one bardziej skuteczne i opłacalne.

Dla Marka Zuckerberga i jego medium społecznościowego powrót GM do bazy aktywnych reklamodawców to z pewnością dobra wiadomość. Koncern wydaje co roku aż 40 milionów dolarów na prowadzenie swoich profili na Facebooku oraz tworzenie materiałów na ich potrzeby, przy czym płatna reklama to dodatkowe 10 milionów dolarów w budżecie właściciela takich marek jak Cadillac, Chevrolet, Opel czy Pontiac.

Źródło: Socialmediatoday

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama