Ford odpowiada za większość „motoryzacyjnych” dostaw dla amerykańskiej policji. Biznes lukratywny, ale też odpowiedzialny: od jakości tych pojazdów zależy nie tylko skuteczność funkcjonariuszy, ale nierzadko też ich zdrowie czy nawet życie. Dlatego rynek z uwagą przygląda się zapowiedziom amerykańskiego koncernu (przypomnę, że niedawno pod względem kapitalizacji wyprzedziła go Tesla). A Ford planuje wyposażyć policję w hybrydę. Niby nic nowego, pojazdy tego typu znajdują się już na jej wyposażeniu i nie dzieje się to wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Jednak w tym przypadku mowa o hybrydzie przystosowanej do wykonywania wszystkich możliwych zadań.
Nie chodzi o pojazd, którym przemieszczać będzie się personel cywilny czy funkcjonariusze po służbie: Police Responder Hybrid Sedan ma być maszyną zdolną do brania udziału w pościgach (liczy się odpowiednie przyspieszenie, manewrowanie, hamowanie), także tych dłuższych, odporną na zderzenia, wzmocnioną tak, by policjanci byli w niej bezpieczni. Mocne auto z mieszanym napędem. Przecieranie szlaku jest celem samym w sobie? Nie – Ford przekonuje, że przyniesie to wymierne korzyści. Po pierwsze, zmniejszy się ilość zanieczyszczeń w miastach, po drugie spadną koszty użytkowania auta. Bo nie ma sensu eksploatować przez cały czas mocnego silnika spalinowego, gdy pojazd powoli patroluje ulice. W skali roku oszczędności z tytułu wykorzystywania akumulatora i energii elektrycznej mogą wynieść kilka tysięcy dolarów. A mowa o jednym pojeździe.
Ciekawa sprawa, pewnie będzie śledzona nie tylko w USA – cięcie kosztów funkcjonowania służb bez strat w ich jakości powinno leżeć na sercu także decydentom w innych krajach. Te kilka tysięcy dolarów można wydać w znacznie lepszy sposób.
Więcej z kategorii Motoryzacja:
- Tesla na Autopilocie nie wyrobiła na zakręcie. Pasażerowie nie żyją
- Volkswagen ID.4: elektryczny SUV z zasięgiem 522 km i akumulatorami 77 kWh. Jazda próbna
- Mercedes EQS już bez tajemnic, technologicznie przewyższa Teslę
- Audi Q4 e-tron to taki ładniejszy Volkswagen ID.4
- Skoda Kodiaq po liftingu z prawilną wersją RS, a nie dieslem