17

Ugrzeczniony i praktyczny, Ford pokazał Focusa ST w wersji kombi

Ford trochę zwlekał, ale wreszcie pokazał pierwsze oficjalne zdjęcia Focusa ST w wersji kombi. Bez wątpienia będzie to jeden z najbardziej dynamicznych samochodów w swojej klasie, a przy tym zachowa praktyczne walory. Nowa wersja jest też znacznie bardziej ugrzeczniona w stosunku do poprzedniej generacji, dla jednych będzie to wada dla innych zaleta.

Ford Focus ST kombi

Patrząc na Focusa ST w wersji kombi, na pierwszy rzut oka trudno go odróżnić od modelu ST-Line. W oczy rzucają się w zasadzie tylko duże, 18-calowe felgi z oponą o niskim profilu i czerwone zaciski hamulców. Poza tym Ford na prezentację tego typu nadwozia wybrał chyba najuboższą wersję, auto wyposażone jest w światła halogenowe i nie posiada nawet przyciemnianych szyb z tyłu. Szczerze powiedziawszy nie wiem czemu ma to służyć. Oznacza to niestety, że najtańsza wersja wyposażenia ST2 będzie w standardzie posiadała halogeny, za światła LED trzeba będzie dopłacić, tak jak we wszystkich innych wersjach.

Ford Focus ST kombi

Szczerze powiedziawszy to trochę to boli, bo nawet model z silnikiem diesla kosztuje przynajmniej 120 200 PLN (kombi), a za wersję z motorem benzynowym trzeba zapłacić już ponad 137 000 PLN. Nadwozie typu kombi jest wycenione o 4000 PLN drożej niż podstawowy hatchback. W zamian za to otrzymujemy nieco większą przestrzeń ładunkową, która jest też bardzo praktyczna, a po złożeniu siedzeń otrzymujemy niemal płaską podłogę.

Silnik 2.3 EB M6 2.3 EB A7 2.0 EcoBlue 6M
Ford Focus ST2 hatchback 133 400 PLN 143 350 PLN 116 200 PLN
Ford Focus ST3 hatchback 144 700 PLN 154 650 PLN 127 500 PLN
Ford Focus ST2 kombi 137 400 PLN 147 350 PLN 120 200 PLN
Ford Focus ST3 kombi 148 700 PLN 158 650 PLN 131 500 PLN
Ford Focus ST kombi

Z tyłu też zbyt wiele się nie dzieje, a jedynym wskazaniem na to, że mamy do czynienia z mocniejszym autem jest podwójny wydech. Silniki pozostały bez zmian, dwulitrowy diesel oferuje 190 KM i dostępny jest tylko z manualną skrzynią biegów. Silnik benzynowy o pojemności 2,3l dostępny będzie zarówno z ręczną jak i automatyczna przekładnią, a w standardzie zaoferuje moc 280 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Więcej na temat zmian w Focusie ST w stosunku do standardowej napisałem kilka miesięcy temu.