25. finał WIelkiej Orkiestry Świątecznej pomocy to oczywiście długa lista partnerów i firm wspierających. Znalazły się na niej również te z branży technologicznej. Jak wygląda ich zaangażowanie?
We wsparcie WOŚP każdego roku angażują się dziesiątki (setki?) firm oraz organizacji. Zaskakująco dużą aktywność w tej sferze wykazuje branża technologiczna. Jak to wygląda tym razem? Zebrałem najciekawsze i najfajniejsze, moim zdaniem, przykłady.
Xiaomi sprzedaje MiMixa
I to nie byle jakiego, bo wysadzanego 18-karatowym złotem i wyposażonego w 256 GB pamięci wewnętrznej. Uznany za jedną z największych innowacji 2016 roku smartfon nie jest jeszcze oficjalnie dostępny w Polsce. Chiński producent zrobił jednak wyjątek i przekazał jeden egzemplarz na aukcję, z której dochód zostanie przekazany na WOŚP. Co ciekawe, do 15 stycznia smartfon jest wystawiony w Komputroniku w CH Wola w Warszawie, a więc każdy może go zobaczyć na własne oczy. Tymczasem licytacja jest dostępna pod tym adresem.
Mastercard gra na Twitterze i nie tylko
Mastercard każdego roku mocno angażuje się we wsparcie Orkiestry. Nie inaczej jest tym razem. Na Twitterze ruszy akcja, w trakcie której zliczane będą wszystkie tweety z hashtagiem #MasterCardGrazWOSP, a dzięki współpracy z Bakiem Peako aż 300 wolontariuszy w 70 miastach w Polsce zostanie wyposażonych w terminale zbliżeniowe, które pozwolą bezgotówkowo przekazać dowolną kwotę na rzecz WOŚP.
Robot wolontariuszem w Opolu
W Opolu natomiast w zbiórkę zaangażowany zostanie... robot Pepper z programu Weegree One. Urządzenie ma zostać wyposażone w puszkę na pieniądze, a także kamerkę, którą będzie rejestrowało otoczenie. Pepper będzie wchodził w interakcje z ludźmi, tańczył i przyciągał uwagę. Wielkie logo WOŚP na podłączonym wyświetlaczu nie będzie pozostawiało wątpliwości, czym się zajmuje. Pytanie, czy rozda również naklejki.
Wargaming sprzedaje okręty
Swoją aukcję charytatywną uruchomiła również firma Wargaming. Twórcy takich gier, jak World of Tanks czy World of Warships przygotowali specjalną cyfrową zawartość premium dla gry World of Warships, a także gadżety w postaci modelu do sklejania, plakatu, koszulki i naszywki. Cały zestaw można licytować na aukcje.wosp.org.pl
Play nagrywa teledysk
Fioletowy operator każdego roku mocno angażuje się we wsparcie WOŚP. Tym razem w ramach pomocy przygotowano teledysk, którego oglądalność przełoży się na pieniądze przekazane fundacji. Wystąpili w nim .in. znani youtuberzy. Co więcej, w miejscu, gdzie odbędzie się finał w Warszawie, tuż przy Placu Defilad postawiono 32-metrowy diabelski młyn, który ma stanowić jedną z głównych atrakcji. Nieopodal ma znaleźć się strefa Play, do której będą zapraszani specjalni goście. Tradycyjnie też uruchomiono szereg aukcji - w tym starterów ze złotymi numerami. W Google Play i AppStore pojawiła się natomiast aplikacja mobilna WOŚP, którą operator stworzył we współpracy z CocoLab.
DRONES nagra Światełko do Nieba
Ciekawego wsparcia Orkiestrze udzieli grupa DRONES Polska zrzeszająca fanów i pilotów dronów. Wolontariusze zapowiedzieli, że będą nagrywali w wysokiej rozdzielczości pokaz sztucznych ogni (tradycyjne "Światełko do Nieba), a następnie przygotują film, który uwieczni to wydarzenie. Pierwszy raz udało się to zrobić stosunkowo niedawno, bo podczas minionego sylwestra. Powstało wówczas wideo 4K z pokazami fajerwerków w największych polskich miastach. Tym razem ma być równie efektownie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu