Reklamy w Firefoxie już za kilka dni trafią do wszystkich
Firefox od dobrych kilku miesięcy wśród wybranych użytkowników testował już reklamy w swojej przeglądarce — wszystkie związane właśnie z Pocketem. Mozilla nie próbuje obciążyć samej przeglądarki takimi dodatkami. Lista wpisów z Pocket może trafić na główną stronę w nowootwartej karcie. A jako, że w serwisie na stałe zagościły już proponowane sponsorowane wpisy, od teraz mogą też na stałe wpisać się w krajobraz pustych kart użytkowników przeglądarki. Pomiędzy zapisanymi przez nas treściami z usługi Pocket, będą także te, których autorzy zapłacili za odpowiednią widoczność w usłudze dla szerszego grona użytkowników. Na tę chwilę miałyby one trafić wyłącznie do amerykańskich użytkowników przeglądarki.
Nowa wersja przeglądarki już wkrótce
Premiera najświeższej wersji przeglądarki, Firefox 60, zaplanowana została na dziewiątego maja — czyli przyszłą środę. To tam mają zawitać wszystkie wspomniane zmiany. Twórcy przeglądarki obiecują jednak, że wszystkie wprowadzone nowości w żaden sposób nie będą wiązały się z rozluźnieniem kwestii bezpieczeństwa użytkowników. Żadne informacje na ich temat nie będą wysyłane na serwer. Nie wiem, może się mylę — ale jeżeli w praktyce wszystko będzie wyglądało tak, jak opisują to twórcy — to będą to jedne z najmniej nachalnych reklam, jakich możemy spodziewać się w przeglądarce. Jestem bardzo ciekawy ostatecznego efektu planowanych nowości.
Więcej z kategorii Firefox:
- Firefox na Androida odkrywany na nowo. Ogromna aktualizacja już dostępna
- Z Firefox 79 użytkownicy mogą poczuć się dużo bezpieczniej
- Firefox 76 już dostępny - a w nim garść przydatnych usprawnień, na które czekaliśmy
- Firefox mocny jak nigdy, ale Mozilla zwalnia pracowników. Co się dzieje?
- Asystent głosowy od Mozilli? Pora rozpocząć beta-testy!