W związku z planowanym wejściem na giełdę i rozpoczęciem sprzedaży swoich akcji, Facebook na początku maja opublikował przepastny dokument mówiący w s...
Facebook w liczbach: gdzie zarabia najwięcej, ilu ma użytkowników i jaki generuje ruch?
W związku z planowanym wejściem na giełdę i rozpoczęciem sprzedaży swoich akcji, Facebook na początku maja opublikował przepastny dokument mówiący w szczegółach o kondycji serwisu. Liczący grubo ponad 200 stron plik ujawnia kilka ciekawych statystyk i liczb, dotyczących największego serwisu społecznościowego świata. Przedstawiamy i omawiamy najciekawsze z nich.
Liczba całkowita użytkowników i zaangażowanie. Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie to 901 milionów, podczas gdy 526 milionów osób loguje się do Facebooka każdego dnia. Około połowa posiadaczy konta w serwisie loguje się do niego poprzez urządzenie mobilne. Wedle oficjalnego dokumentu na Facebooku każdego dnia pojawiają się dwa miliardy „lajków”, miliard komentarzy oraz 302 miliony nowych fotografii. Ogólna liczba znajomości w serwisie pomiędzy użytkownikami to 125 miliardów.
Gdzie dociera Facebook? Wedle danych zaprezentowanych w oficjalnym dokumencie każdego dnia do serwisu loguje się 526 milionów ludzi: 152 z Europy, 129 milionów z USA i Kanady, 126 milionów z reszty świata i aż 119 z Azji.
Bardzo interesujące są także statystyki na temat penetracji danego kraju przez Facebooka. Okazuje się tutaj, że aż 85% mieszkańców Chile, Turcji czy Wenezueli posiada konto w tym serwisie społecznościowym. W Indiach, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych do Facebooka loguje się 60% ludności. O wiele mniej ludzi interesuje się serwisem w Japonii, Rosji czy Korei Południowej – jedynie 20%.
Skąd Facebooka czerpie największe zyski? W ostatnim kwartale na całym świcie przychód wyniósł ponad miliard dolarów. Połowa z tego przyszła z działań na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Kolejne 328 milionów dolarów przypłynęło z Europy, a 118 milionów USD z Azji. Reszta świata zapewniła Facebookowi przychód w wysokości 87 milionów dolarów amerykańskich. Aż 82% pieniędzy pochodzi z reklam, a niespełna 18% z innych płatności. Popularny twórca gier, firma Zynga, ma aż 15% udziałów w przychodach generowanych przez Facebooka.
Na koniec ciekawostka – jakie słowa najczęściej powtarzały się w dokumencie wypuszczonym przez Facebooka na temat swojej kondycji? Słowo „użytkownik” użyte zostało aż 404 razy, „mobilne” 169, „płatności” 124, a „Zynga” 38. Niejednokrotnie wymieniono również „Microsoft”, „Google”, „iOS”, „Android” oraz „Apple”.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu