8

Facebook w liczbach, czyli o pieniądzach i popularności na ciekawej infografice

Spoglądając na ilość informacji dotyczących Facebooka codziennie generowanych i powielanych w internecie, można pokusić się o stwierdzenie, że o tym najpopularniejszym na świecie serwisie społecznościowym wiemy chyba już wszystko. Ale czy rzeczywiście? Czy wiedzieliście, że każdego dnia blisko 2 miliardy postów jest komentowane lub like’owane? Albo, że codziennie użytkownicy Facebooka dodają blisko 250 milionów zdjęć? […]

Spoglądając na ilość informacji dotyczących Facebooka codziennie generowanych i powielanych w internecie, można pokusić się o stwierdzenie, że o tym najpopularniejszym na świecie serwisie społecznościowym wiemy chyba już wszystko. Ale czy rzeczywiście? Czy wiedzieliście, że każdego dnia blisko 2 miliardy postów jest komentowane lub like’owane? Albo, że codziennie użytkownicy Facebooka dodają blisko 250 milionów zdjęć? To daje nam blisko 91 miliarda zdjęć rocznie. A jest tego więcej.

To nie wszystkie informacje, jakimi raczy nas ta, przygotowana przez Mashable, infografika. Ile zainwestowano w Facebooka? Ilu użytkowników tego serwisu klnie na swoich profilach? Która postać z kreskówki jest najpopularniejsza i który muzyk ma prawie 50 milionów fanów? No i w końcu, ile czasu spędza przeciętny Amerykanin miesięcznie na FB? Zobaczcie sami:

Szczególnie interesujące są wyniki popularności poszczególnych marek posiadających swoje konta na Facebooku. Okazuje się, że najwięcej fanów spośród marek nie-internetowych ma Coca-Cola, Disney, MTV, Starbucks i Oreo, czyli napoje, przekąski, teledyski i kreskówki/filmy.  Oczywiście w generalnym rozliczeniu króluje strona Facebooka oraz Texas Hold’em Poker.

A jak wyglądają najpopularniejsze polskie marki. Na czele jest Allegro z ponad 500 tysiącami użytkowników. Za nim jest strona „Serce i Rozum” z kampanii reklamowej TP SA, która jeszcze 2 miesiące temu była najpopularniejsza. Ale Allegro zdołało w tak krótkim czasie zdobyć prawie 100 tysięcy nowych fanów, gdy tymczasem „Serce i Rozum” zwiększyło swój stan posiadania „tylko o” 40 tysięcy użytkowników. Na 3 miejscu w tej rywalizacji znalazł się fanpage marki Reserved.

Wprawdzie polskie marki na tle zagranicznej konkurencji wypadają wciąż blado, niemniej jednak z miesiąca na miesiąc ta różnica się zmniejsza. Byle tak dalej.

 

Foto