Facebook

Facebook i Instagram: jedna skrzynka, by rządzić wszystkimi stronami

Jakub Szczęsny
Facebook i Instagram: jedna skrzynka, by rządzić wszystkimi stronami
Reklama

Już od dłuższego czasu wskazywaliśmy na to, że Facebook i Instagram zaczynają się bardzo mocno przenikać - w kontekście funkcji, zastosowań oraz integracji. Kolejna większa zmiana ma dotyczyć właścicieli stron, którzy operują w obydwu serwisach. Dzięki tej nowości, zarządzanie fanpage'ami będzie znacznie prostsze.

Oczywiście, niesie to ze sobą pewne korzyści dla osób, które zarządzają stronami zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Właściwie każdy ważniejszy podmiot działa zarówno w głównym serwisie Zuckerberga, jak i na jego typowo "obrazkowej" odmianie. Obecnie, zagraniczne media utrzymują, że zmiana została wprowadzona jedynie na terenie USA i prawdopodobnie ma charakter szerokiego testu. Można się spodziewać, że po pozytywnym odzewie ze strony zainteresowanych nowością, jednolita skrzynka odbiorcza dla obydwu serwisów będzie wprowadzana szerzej. Co ciekawe, Facebook nie udostępnił żadnych informacji na temat prowadzonych prac przygotowawczych.

Reklama

Jest to zapewne konsekwencja wprowadzonej jednolitej skrzynki odbiorczej w aplikacji Pages Manager - zmiany, która zadebiutowała pod koniec zeszłego roku. Mimo wszystko, ta możliwość nie jest dostępna dla wszystkich użytkowników.


Czy to zapowiedź jednolitej skrzynki dla zwykłych użytkowników?

Taka zmiana może oznaczać również, że Facebook przymierza się do tego, aby ujednolicić skrzynki odbiorcze / powiadomienia zwykłych użytkowników Instagrama oraz Facebooka. Z punktu widzenia firmy, miałoby to sporo sensu - zaangażowanie mogłoby swobodnie przenikać się między platformami bez konieczności przenoszenia się między serwisami. Niewykluczone, że wraz z ostatnimi zmianami na Facebooku (posty w oknach, itp.), możliwe będzie również odpowiadanie na komentarze, wzmianki oraz oznaczenia bezpośrednio z każdego z tych serwisów. To oczywiście bardzo ciekawa wizja, natomiast obawiam się o bałagan, który może z tego powodu powstać. Doliczmy do tego również dezorientację użytkowników, którzy mogą nie zrozumieć tych zmian.

Facebook zbroi Instagrama - Snapchat ma problem

Absolutnie nie jestem zdziwiony tym, iż w kręgu Facebooka oraz Instagrama dzieje się coraz więcej. Integracja obydwu serwisów to również powód tego, że Instagram zwyczajnie świetnie sobie radzi w konkurowaniu ze Snapchatem, który jak się już wydaje, swój okres świetności ma już za sobą. Warto wskazać na to, że gdy tylko wystartowało Stories w serwisie Zuckerberga, przyrost użytkowników u konkurencji spadł o... 80 procent. To naprawdę sporo. Jednak to nic dziwnego, Facebook odcina kupony od w dalszym ciągu bardzo wysokiej pozycji Instagrama. Użytkownicy dodatkowo wskazują na to, że dodatkowa usługa w ramach serwisu należącego do Facebooka jest "prawdziwsza", bardziej angażująca i po prostu ciekawsza. Wzrost zaangażowania, który może zapewnić ujednolicenie aktywności oraz powiadomień w obydwu serwisach może być dla Snapchata ogromnym problemem i rzecz jasna - zagrożeniem.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama