Kwoty które trzeba przeznaczyć na porządną kampanię reklamową na Facebooku nie są drobnymi sumami. Niestety — narzędzia które serwis oferuje reklamodawcom nie należą do idealnych. Co więcej, od kilku miesięcy mówi się o problemach z ich precyzyjnością. Aby się z nich oczyścić Facebook od teraz będzie podawał dane z dokładnością do milisekundy, a także podda się kontroli Media Rating Council.
Mierzenie reklam w sieci jest znacznie trudniejsze niż w przypadku klasycznych mediów. Od wielu miesięcy mówi się o małej precyzji i problemach z tymi na Facebooku. Firma nie pozostaje głucha na prośby, groźby i narzekania. Solidnie zabrała się do pracy, aby wszyscy klienci byli zadowoleni. A także aby odzyskać nadszarpnięte zaufanie. Prawdopodobnie najważniejszym krokiem jest zamówienie kontroli Media Rating Council — o którą proszono już od jakiegoś czasu. Zadaniem MRC będzie sprawdzenie, czy dane które dostarcza swoim partnerom Facebook są zgodne z prawdą.
Od teraz będzie jeszcze dokładniej
Partnerzy zajmujący się weryfikacją będą otrzymywali dokładniejsze informacje związane z reklamami i ich widocznością. Od teraz podawane będą z dokładnością do milisekundy. Przy okazji wskazane zostanie jak długo na ekranie było 50% reklamy, a przez ile była ona na ekranie wyświetlona w całej okazałości. Korzystając z okazji Facebook chwali się też współpracą z 24 partnerami na całym świecie. Jednocześnie dodając, że to firmy z których usług skorzystać mogą także ich klienci. Jest w czym wybierać.
Nowe plany dla reklam wideo
Reklamy tekstowe i graficzne są ważne, ale te bazujące na filmach rosną w siłę z każdym miesiącem. Dlatego Facebook już teraz przedstawia trzy nowe plany finansowe dla Facebooka, Instagramu oraz Audience Network. Będzie można skorzystać z nich jeszcze jeszcze w tym roku. Kiedy dokładnie? Tego jeszcze nie wiemy. Wiemy natomiast, z jakich form będziemy mogli w ich ramach skorzystać:
- pełne reklamy — reklamodawca zapłaci tylko za filmy, które zostaną obejrzane w całości — od początku do końca;
- dwusekundowe — zgodne ze standardami Media Rating Council. Reklama zostanie uznana za zobaczoną, jeżeli co najmniej 50% będzie widoczne na ekranie przez czas równy lub dłuższy dwóm sekundom;
- z dźwiękiem — reklama zostanie uznana za obejrzaną tylko wtedy, kiedy zostanie odtworzona z włączonym dźwiękiem.
Jak widać — firma nie pozostała głucha na prośby i w końcu zaczęła działać. Spełniła to o co ją poproszono. Teraz czekamy na efekty.
Źródło: Facebook
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu