17

Facebook bierze się za social commerce – robienie zakupów w serwisie wreszcie nabierze rozpędu

Okazuje się, że Facebook przygotowuje więcej nowości, niż mogło nam się wydawać. Po donosie mówiącym o testowaniu przycisku „Chcę”, który miałby pojawić się w serwisie obok doskonale znanej wszystkim opcji „Lubię to”, doczekaliśmy się nowej informacji. Największy serwis społecznościowy świata przygotowuje ponoć opcje związane z handlem internetowym – użytkownicy mają otrzymać możliwość dzielenia się ze […]

Okazuje się, że Facebook przygotowuje więcej nowości, niż mogło nam się wydawać. Po donosie mówiącym o testowaniu przycisku „Chcę”, który miałby pojawić się w serwisie obok doskonale znanej wszystkim opcji „Lubię to”, doczekaliśmy się nowej informacji. Największy serwis społecznościowy świata przygotowuje ponoć opcje związane z handlem internetowym – użytkownicy mają otrzymać możliwość dzielenia się ze znajomymi list rzeczy pożądanych oraz zakupionych. W momencie kupna produktu ze sklepu lub z gry Facebook poinformuje o tym fakcie naszych znajomych za pośrednictwem Tablicy. Czy dzięki działaniom Facebooka social commerce wreszcie nabierze rozpędu?

O niezapowiedzianych jeszcze oficjalnie opcjach przygotowywanych przez Facebooka donosi serwis Mashable. Ujawnił on fragment kodu źródłowego serwisu społecznościowego, w którym wyraźnie widać odwołania do pojęcia social commerce.

Wszystko wskazuje na to, że Facebook planuje wykorzystać ogromny ruch generowany w swoim serwisie. Podobnie jak dzielenie się tytułami słuchanych aktualnie utworów muzycznych w Spotify czy listami ulubionych obrazków w Pinterest, publikowanie listy chcianych i kupionych przedmiotów może przynieść znakomite rezultaty wszystkim sprzedawcom. Facebook nie odda jednak reklamodawcom wszystkiego za darmo i już teraz mówi się o wprowadzeniu płatnej opcji promowania przedmiotów.

Planowane zmiany powinny przypaść do gustu twórcom gier. Podczas zakupu przedmiotów w grach na Facebooku na Osi Czasu użytkownika ma być publikowany status informujący o tym fakcie wszystkich znajomych.

Biorąc pod uwagę zapowiadany już wcześniej przycisk „Chcę” oraz teraz odkryte opcje powiązane z social commerce można łatwo zauważyć, że ostatnie zmiany na Facebooku mocno koncentrują się na sprzedawaniu i promocji produktów. Czyżby ten serwis społecznościowy w końcu miał stać się miejscem spełniający podobne funkcje co sklep internetowy?

Ciekawi jesteśmy Waszych odczuć na temat planowanych przez Facebooka zmian. Czy informacja o zakupie wybranego produktu przez znajomych będzie realnym impulsem do dokonania podobnego zakupu przez Was? Komentarze oddajemy do Waszej dyspozycji.

Źródło grafiki: 1, 2.