Felietony

Facebook bierze się za social commerce - robienie zakupów w serwisie wreszcie nabierze rozpędu

Marcin Kamiński
Facebook bierze się za social commerce - robienie zakupów w serwisie wreszcie nabierze rozpędu
17

Okazuje się, że Facebook przygotowuje więcej nowości, niż mogło nam się wydawać. Po donosie mówiącym o testowaniu przycisku „Chcę”, który miałby pojawić się w serwisie obok doskonale znanej wszystkim opcji „Lubię to”, doczekaliśmy się nowej informacji. Największy serwis społecznościowy świata przygo...

Okazuje się, że Facebook przygotowuje więcej nowości, niż mogło nam się wydawać. Po donosie mówiącym o testowaniu przycisku „Chcę”, który miałby pojawić się w serwisie obok doskonale znanej wszystkim opcji „Lubię to”, doczekaliśmy się nowej informacji. Największy serwis społecznościowy świata przygotowuje ponoć opcje związane z handlem internetowym – użytkownicy mają otrzymać możliwość dzielenia się ze znajomymi list rzeczy pożądanych oraz zakupionych. W momencie kupna produktu ze sklepu lub z gry Facebook poinformuje o tym fakcie naszych znajomych za pośrednictwem Tablicy. Czy dzięki działaniom Facebooka social commerce wreszcie nabierze rozpędu?

O niezapowiedzianych jeszcze oficjalnie opcjach przygotowywanych przez Facebooka donosi serwis Mashable. Ujawnił on fragment kodu źródłowego serwisu społecznościowego, w którym wyraźnie widać odwołania do pojęcia social commerce.

Wszystko wskazuje na to, że Facebook planuje wykorzystać ogromny ruch generowany w swoim serwisie. Podobnie jak dzielenie się tytułami słuchanych aktualnie utworów muzycznych w Spotify czy listami ulubionych obrazków w Pinterest, publikowanie listy chcianych i kupionych przedmiotów może przynieść znakomite rezultaty wszystkim sprzedawcom. Facebook nie odda jednak reklamodawcom wszystkiego za darmo i już teraz mówi się o wprowadzeniu płatnej opcji promowania przedmiotów.

Planowane zmiany powinny przypaść do gustu twórcom gier. Podczas zakupu przedmiotów w grach na Facebooku na Osi Czasu użytkownika ma być publikowany status informujący o tym fakcie wszystkich znajomych.

Biorąc pod uwagę zapowiadany już wcześniej przycisk „Chcę” oraz teraz odkryte opcje powiązane z social commerce można łatwo zauważyć, że ostatnie zmiany na Facebooku mocno koncentrują się na sprzedawaniu i promocji produktów. Czyżby ten serwis społecznościowy w końcu miał stać się miejscem spełniający podobne funkcje co sklep internetowy?

Ciekawi jesteśmy Waszych odczuć na temat planowanych przez Facebooka zmian. Czy informacja o zakupie wybranego produktu przez znajomych będzie realnym impulsem do dokonania podobnego zakupu przez Was? Komentarze oddajemy do Waszej dyspozycji.

Źródło grafiki: 1, 2.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebook