Felietony

Działy IT mają coraz większy wpływ na projektowanie samochodów

Marcin Kamiński
Działy IT mają coraz większy wpływ na projektowanie samochodów
Reklama

Wedle prognoz specjalistów, do roku 2025 każdy produkowany samochód będzie w standardzie posiadał dostęp do internetu. Choćby z tego powodu można śmia...

Wedle prognoz specjalistów, do roku 2025 każdy produkowany samochód będzie w standardzie posiadał dostęp do internetu. Choćby z tego powodu można śmiało stwierdzić, że działy IT mają coraz większy wpływ na projektowanie nowych aut. Informatycy planujący karierę zawodową w świecie motoryzacji powinni jednak uważać, nie każda marka ma bowiem takie samo podejście do stosowania nowych technologii. O ile Audi zapowiada, że do roku 2015 wyprodukuje aż milion samochodów z dostępem do sieci, tak należące do tego samego koncernu Porsche bardzo ostrożnie wypowiada się o kolejnych elektronicznych gadżetach - "nasi klienci chcą jeździć, a nie się bawić" - stwierdzają przedstawiciele marki.

Reklama

Dostęp do internetu w samochodzie nikogo już dzisiaj nie dziwi, podobnie jak możliwość pobierania i instalowania nowych aplikacji na desce rozdzielczej pojazdu. Wszystkie prognozy przewidują rozwój tego trendu, co potwierdzają również sami producenci - przykładowo niemiecka marka Audi zapowiedziała plan wyprodukowania aż miliona aut z dostępem do sieci zaledwie do końca 2015 roku. Oznacza to tylko jedno - informatykom coraz łatwiej będzie znaleźć pracę w branży motoryzacyjnej.

Co dokładnie oferują nowoczesne samochody z dostępem do sieci? Przykładowy system Audi connect pozwala na utworzenie hotspota Wi-Fi wewnątrz pojazdu, dając tym samym dostęp do strumieniowego odtwarzania muzyki z internetu, nawigacji czy korzystania z takich usług jak Google Earth czy Google Street View. Jak zapowiada mieszcząca się w Niemczech firma Audi, takie rozwiązania staną się standardem we wszystkich modelach marki w przeciągu najdalej dwóch lat.

Nie wszyscy producenci aż tak ochoczo podchodzą jednak do implementowania w swoich produktach najnowszych rozwiązań. Należąca do tego samego koncernu Volkswagena marka Porsche zapowiada, że nie chce brać udziału w wyścigu na elektroniczne gadżety, koncentrując się na oferowaniu swoim klientom prawdziwej radości z jazdy. Mimo to już teraz w samochodach Porsche spotkamy wyszukiwarkę Google czy radio internetowe.

Za kilka lat tworzenie aplikacji dla samochodów może stać się tak popularne, jak obecnie ma to miejsce w przypadku urządzeń mobilnych. Jak widać idą dobre czasy dla informatyków chcących pracować w branży motoryzacyjnej - działy IT mają coraz większy wpływ na powstawanie nowych modeli samochodów, wyposażonych w coraz większą liczbę gadżetów elektronicznych oraz korzystających z dobrodziejstw internetu. Żaden producent nie będzie chciał zostać z tyłu, każdy z nich zapragnie więc stworzyć własny system multimedialny lub udoskonalić już istniejący, zaprojektować ciekawy interfejs, zaprogramować aplikację mobilną - specjaliści IT, cieszcie się!

Źródło: MSN

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama