23

Do dyskusji: Czy klikanie w reklamy w mobile to taka sama ściema jak na WWW?

Pytam zupełnie poważnie w kontekście tej informacji na oficjalnym blogu Google. Otóż zabierają się oni za problem przypadkowych kliknięć w reklamy (chcą zrobić dodatkowe potwierdzenie). Opakowali to ładną i przyjemną analizą, ale tak naprawdę mogą zrobić duże kuku niektórym aplikacjom, które z takich kliknięć żyją. This builds on our previous efforts with confirmed clicks for […]

Pytam zupełnie poważnie w kontekście tej informacji na oficjalnym blogu Google. Otóż zabierają się oni za problem przypadkowych kliknięć w reklamy (chcą zrobić dodatkowe potwierdzenie). Opakowali to ładną i przyjemną analizą, ale tak naprawdę mogą zrobić duże kuku niektórym aplikacjom, które z takich kliknięć żyją.

This builds on our previous efforts with confirmed clicks for text ad banners on smartphones, which we introduced a few years ago. In the text ad format, tapping on the blue arrow button takes you to the advertiser’s ad destination, whereas tapping anywhere else in the ad prompts you to confirm your click.

W tytule zadałem pytanie czy kliki w reklamy mobilne, to taka sama ściema, jak na www? Pytanie to kieruje do użytkowników smartphonów. Osobiście jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się kliknąć z premedytacją w reklamę mobilną natomiast wiele razy zrobiłem to przypadkowo. Czy taki klik ma wartość? Raczej nie trzeba sobie tłumaczyć. Co jeśli więc te kliki to ściema? Już teraz mamy w sieciach reklamy mobilnej formaty, które przypominają te z www. Czy zatem historia będzie się powtarzać? Większe banery, trudniej zamknąć = więcej klików, klient zadowolony?

Dodam, że na www często klikam w reklamy – te dobre, tematycznie mi pasujące, ładnie, ale nie agresywnie wyeksponowane (duże). Jak zachęcić takiego internautę jak ja do klikania w mobile? Gdzie format jest mniejszy, mniej atrakcyjny i przeważnie jednak upchany na siłę.

Temat do dyskusji.