Będzie czy nie będzie? Z pewnością spora część użytkowników tabletów Apple’a chciałaby, aby na ich urządzenie pojawił się pakiet Office. Najlepiej zin...
Będzie czy nie będzie? Z pewnością spora część użytkowników tabletów Apple’a chciałaby, aby na ich urządzenie pojawił się pakiet Office. Najlepiej zintegrowany z desktopowym wydaniem, a także z działającymi w chmurze Office Web Apps.
Nie chciałbym nikogo rozczarowywać, ale moim zdaniem szanse na wprowadzenie Office do iPada nie są na razie wielkie. Dlaczego?
Na pozór sprawa wydaje się prosta. iPad to obecnie najlepiej sprzedający się tablet na rynku, z którego korzystają nie tylko fani Apple’a, ale w dużej mierze zwykli użytkownicy, na co dzień pracujący także z pecetami. Na nich zaś króluje pakiet biurowy Microsoftu. Cóż więc prostszego, jak nie połączyć obu interesów?
Do takiego wniosku doszli dziennikarze „The Daily” (gazety na iPada), którzy ogłosili, że Office wkrótce będzie dostępny dla tabletu Apple’a. Co więcej, swój tekst zilustrowali zdjęciami pakietu biurowego działającego w iPadzie. Prawda, czy fałsz?
Microsoft prędko zdementował plotki, określając je jako „niedokładne”. Innymi słowy, „The Daily” zamieścił zdaniem firmy z Redmond fałszywe informacje. Microsoft określił również zamieszczone zdjęcie jako nieprawdziwe. To jednak nie koniec opowieści. Z dwóch powodów.
Dziennikarze z „The Daily” mimo dementi Microsoftu nadal twierdzą, że ich historia jest prawdziwa, jak również zamieszczone zdjęcie. Zarazem Microsoft poinformował na Twitterze, że całe zamieszanie powinno zostać „wyjaśnione w ciągu najbliższych tygodni”. Może więc jednak będzie Office na iPada?
Prawdę mówiąc, wątpię. Całkiem prawdopodobne, że Microsoft pracuje nad kolejną aplikacją dla iPada (obecnie ma ich około 20 w App Store), nie przypuszczam jednak, aby chodziło o pakiet biurowy. Firma w miarę konsekwentnie od 2010 roku dementuje informacje na temat prac nad pakietem Office dla tabletu Apple’a.
Podstawowym problemem są, jak myślę, pieniądze. Microsoft zarabia krocie na Office i nie ma zamiaru dzielić się nimi z Apple’em. Nawet wydanie pakietu na komputery Mac sprzedawane jest za pośrednictwem strony internetowej firmy z Redmond - nie zaś e-sklepu Mac App Store. Gdyby natomiast Microsoft chciał wprowadzić Office na iPada, musiałby podzielić się 30% zysku od każdej sprzedanej kopii z Timem Cookiem. No, chyba że obie firmy porozumieją się w tej sprawie.
Nadal uważam, że wprowadzenie pakietu biurowego na iPada czy urządzenia z Androidem byłoby świetnym rozwiązaniem, dobrym nie tylko dla użytkowników, ale również samego Microsoftu. Możliwe jednak, że twórca Office woli ściślej powiązać go z nadchodzącym Windows 8 i w ten sposób dodatkowo zachęcić potencjalnych klientów.
A co dla osób korzystających z iPada? Może rozbudowa Office Web Apps pod kątem tabletów?
Źródło grafiki: „The Daily”
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu