Polska

„Dlaczego Oni?” przykładem pomysłowego wykorzystania teaserów w kampanii reklamowej

Redakcja Antyweb
„Dlaczego Oni?” przykładem pomysłowego wykorzystania teaserów w kampanii reklamowej
11

Marketingowcy uwielbiają bawić się z nami w zgadywanki. Pokłosiem tych działań są wszelkiego rodzaju teasery, które regularnie poprzedzają te najbardziej nietuzinkowe i oryginalne kampanie reklamowe. Jedna z nich ma ruszyć już 1 marca, a obecnie jest poprzedzana billboardami z tajemniczym „Dlaczego Ona” oraz „Dlaczego On”.

Działania teaserów nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć. Znalazły one zastosowanie zarówno w branży reklamowej jak i kinowej. Mają jednak zupełnie inny cel. Teasery filmów pokazują nam maleńki wycinek tego, co nas czeka w kinie. Teaser kampanii ma natomiast budzić pytanie „O co chodzi?”. Dopiero po teaserze reklamodawca prezentuje odsłonę, która jest ,,brakującym elementem układanki”.

Przykładów takich działań jest mnóstwo. Pamiętacie czerwoną łapę Heayh, która pojawiła się nagle dosłownie w całym kraju? Na tego typu reklamę, która bazowała na teaserze, wcześniej postawiło wiele innych dobrze znanych marek jak: Nike, Dog in the Fog, czy Media Markt, a ostatnio nawet Carrefour ze swoją postacią Napoleona.

Teasery  są ciekawą formą promocji – przykuwają uwagę i budują pozytywny stosunek do marki. Często budzą dużą ciekawość wśród odbiorców, która może się stać na tyle silna, że decydują się oni szukać dalej poszlak i rozwiązania zagadki ,,kto za tym stoi?” i ,,po co to wszystko?”. Dzisiaj prawie zawsze billboardy i grafiki teaserowe skierowują odbiorców do dedykowanej strony internetowej (landing page), gdzie można dowiedzieć się czegoś więcej o danym przedsięwzięciu. To trochę jak z dobrym serialem – w pierwszych odcinkach intryga się zawiązuje, a my nie możemy się oderwać od ekranu, żeby poznać finał.

Tak jest i w przypadku Dlaczego Oni? – wszystkie nośniki odsyłają na dedykowaną witrynę dlaczegooni.pl, gdzie będzie można znaleźć wyjaśnienie projektu. Na stronie internetowej znajdziemy wszystkich bohaterów akcji, których umieszczono na grafikach w całej Polsce.

Do czasu przejścia do kolejnego etapu kampanii, każdy może też zagrać i wziąć udział w quize logicznym z zagadkami. Quiz składa się z 3 etapów. Zanim dowiemy się Dlaczego Oni? przez miesiąc, co tydzień – można zmierzyć się z nową porcją łamigłówek. Czas do kolejnych etapów Quizu, jak i odsłony kampanii odlicza specjalny licznik.

Strona w dalszym ciągu nie wyjaśnia, kto odpowiada za projekt i o co chodzi w zadanym na grafikach pytaniu Dlaczego Oni? Nie pozostało nam nic innego, jak dalej szukać poszlak – kto za tym stoi i jaki jest jego cel, no i oczywiście….Dlaczego Ona, Dlaczego On, Dlaczego Oni?

Rozwiązanie zagadki zaplanowano na 1 marca. Wtedy też ma ruszyć główny etap kampanii.

-

Tekst powstał we współpracy z twórcami kampanii "Dlaczego Oni".

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Polskareklamymedia