Poczta email

Darmowy generator sygnatur do wstawienia na Gmailu, Outlooku czy w dowolnym kliencie poczty e-mail

Grzegorz Ułan
Darmowy generator sygnatur do wstawienia na Gmailu, Outlooku czy w dowolnym kliencie poczty e-mail
5

Trafiłem ostatnio na Product Hunt na proste i szybkie narzędzie do generowania sygnatur do wiadomości e-mail. Dostępne zupełnie za darmo, nawet tylko z opcjonalnym dołączaniem do nich stopki z linkiem do narzędzia, co jest rzadkością w tego typu rozwiązaniach. Mowa o Email Signature Template Generator.

Sygnatury w e-mailach mają tyle samo zwolenników, co przeciwników. Widzę to choćby po swojej skrzynce e-mail, na którą codziennie dostaję mnóstwo wiadomości. Część z nich napisana jest w czystym tekście, inne w HTML z dołączaną sygnaturą, logotypami czy nawet zdjęciami.

Osobiście korzystam z sygnatury, którą można uznać za wypośrodkowaną, jedynie podlinkowane mam swoje profile społecznościowe, stronę czy adres e-mail, bez zdjęć czy loga Antyweb. Jeśli jednak jesteście zwolennikami bardziej zmyślnych i wyrafinowanych sygnatur, koniecznie skorzystajcie do ich stworzenia z Email Signature Template Generator.

Do dyspozycji dostajemy tu wygodny i przejrzysty panel z czterema zakładkami i dużym podglądem naszej wizytówki. Nie trzeba przy tym zakładać żadnych nowych kont, możemy od razu przejść do wyboru motywu naszej sygnatury, a wcześniej możemy wyłączyć już od razu dołączanie do niej stopki. Do wyboru mamy 6 różnych wzorów, każde z opcją wstawienia do nich zdjęć. Oczywiście, nie jest to obowiązkowe, w przypadku, gdy zrezygnujemy z dodania zdjęć czy logotypów firmowych, nasza sygnatura nie będzie jakaś wybrakowana.

W pierwszej kolejności wprowadzamy nasze dane osobowe, jeśli to służbowa sygnatura, to nazwę firmy i działu, w którym pracujemy, adres email, numer telefonu służbowego czy prywatnego. Często takie wizytówki wzbogacone są o linki do serwisów społecznościowych, te również możemy dodać, a na naszej sygnaturze pojawią się w postaci klikalnych ikon tychże serwisów. Można dodać link do Facebooka, Instagrama, LinkedIn oraz Twittera.

W następnej zakładce mamy możliwość zmiany kolorystyki każdego z elementów naszej wizytówki, jak również zmianę rodzaju fontu oraz jego wielkości - mały, średni lub duży.

Na koniec pozostaje już dodać tylko graficzne elementy, jak nasze zdjęcie czy logo firmy - tu raczej trzeba wybrać, albo to albo to, dwie grafiki źle się będą razem komponować obok siebie. Dodatkowo, na samym dole możemy umieścić przycisk CLA (call to action), który może kierować na przykład do innej strony niż firmowa - zamiast przycisku można tu wybrać grafikę umieszczoną gdzieś w sieci, podobnie jak w przypadku logo czy naszego zdjęcia. Szablon przyjmuje adresy grafik umieszczonych na przykład na Facebooku, nie trzeba ich wrzucać na jakieś inne serwery.

Jak już jesteśmy gotowi, możemy przejść do wygenerowania naszej sygnatury. Po wypełnieniu krótkiej ankiety przeniesieni jesteśmy już do jej pobrania. Możemy zwyczajnie ją skopiować i wkleić w ustawieniach naszego webmaila, do wyboru mamy na dole ekranu instrukcje wklejenia do - Gmaila, Outlooka, Yahoo Mail i Apple Mail.

Jak wspominałem, narzędzie jest udostępnione za darmo, ale jak to bywa niedługo może się to skończyć, jak w przypadku narzędzia, które opisywałem pod koniec 2017 roku - MySignature, teraz dostępne już jest tylko i wyłącznie w płatnej opcji, więc warto się pospieszyć.

Źródło: Product Hunt.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu