Nauka

Jeżeli czytasz dużo książek to spodoba ci się to badanie internetowe

Marcin Hołowacz
Jeżeli czytasz dużo książek to spodoba ci się to badanie internetowe
Reklama

Jeżeli lubisz usiąść przy kominku z kubkiem kakao i dobrą książką, to spodoba ci się to badanie internetowe. Wynika z niego, że sięgając częściej po słowo pisane i ograniczając czas spędzony przed telewizorem, stajemy się lepszymi ludźmi.

Rose Turner i jej badanie

Rose Turner z Kingston University London przeprowadziła badanie internetowe, z którego uzyskała odpowiedzi od 123 dorosłych ochotników w różnym przedziale wiekowym. Badanie było anonimowe i polegało na wypełnieniu ankiety. Pytania dotyczyły preferencji odnośnie książek i telewizji, ale dodatkowo były tam jeszcze testy sprawdzające np. inteligencję emocjonalną. Badaczka chciała zrozumieć nastawienie określonych osób do pomagania innym ludziom oraz stopień w jakim liczą się z uczuciami innych.

Reklama

Wyniki wskazały jej na to, że ci którzy z reguły preferują czytać dużo książek są po prostu bardziej wyczuleni na ludzkie emocje i charakteryzują się wyższym poziomem empatii. Z kolei osoby lubujące się w oglądaniu programów telewizyjnych okazywały się być… bezdusznymi potworami! Oczywiście żartuję, Rose Turner na podstawie ankiet doszła jedynie do wniosku, że operatorzy pilotów od telewizorów są mniej przyjacielscy i nie potrafią tak dobrze zrozumieć wczuwać się w położenie innych ludzi.

Badanie Rose obiegło świat

Mogłoby się wydawać, że to dość skromne badanie, jednak wygląda na to, że jego wyniki zafascynowały wiele osób, przez co napisano o nim na całym świecie. Sama badaczka jest bardzo zadowolona z zainteresowania i od siebie dodaje, że często zachęca się rodziców do czytania swoim dzieciom, ponieważ przyczynia się to do poszerzania ich słownictwa. Jednak to badanie stanowi demonstrację tego, że czytanie może też wpłynąć pozytywnie na rozwój inteligencji emocjonalnej i postawom prospołecznym. Czytanie sprawia, że ludzie zaczynają się głębiej zastanawiać nad ludzką naturą.

Źródło 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama