Sport

Cyfrowa transformacja Legii Warszawa - już od niedzieli nowa, w końcu responsywna Legia.com

Grzegorz Ułan
Cyfrowa transformacja Legii Warszawa - już od niedzieli nowa, w końcu responsywna Legia.com
Reklama

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Skyboksie na stadionie Legii Warszawa, przedstawiciele klubu ogłosili długo wyczekiwaną przez kibiców nowość, czyli zupełnie nową stronę Legia.com, dostosowaną do wyświetlania na wszystkich urządzeniach.

Trudno uwierzyć, aby w dzisiejszych czasach czołowy klub piłkarski w Polsce nie miał responsywnej strony www, nie wspominając już o aplikacjach mobilnych. Zwłaszcza w sytuacji, w której klub zdaje sobie sprawę z faktu, że 70% odwiedzin ich strony generowana jest z urządzeń mobilnych. Kibice często przed meczem sprawdzają na niej prawdopodobne składy, w trakcie aktualne statystyki, a po wywiady z piłkarzami czy trenerami.

Reklama


Dyrektor ds. Digital i IT w Legii Warszawa Adam Piotrowicz:

Zmiana trendów i zachowań oraz potrzeba zbudowania nowoczesnej oferty dla sponsorów i reklamodawców wymuszają inwestycje w nowe media. Platforma ma być intuicyjna w obsłudze i w pełni mobilna, ponieważ blisko 70% użytkowników strony przegląda ją z poziomu smartfonów. Wiemy, że dla kibica najważniejszy jest dostęp do zakulisowych treści, dedykowanych informacji i różnorodnych formatów, najlepiej w formie wideo, dlatego Legia.com chce dawać więcej: informacji, emocji i możliwości bycia blisko klubu i piłkarzy.

Na szczęście to już się zmieni w najbliższą niedzielę, 6 października akurat w wyjazdowym dniu meczowym 11. kolejki PKO Ekstraklasy z Piastem Gliwice. Kibice, którzy nie będą mogli wybrać się na ten mecz, na nowej stronie Legia.com uzyskają dostęp do najświeższych informacji z tego meczu, wraz ze statystykami na żywo, dostępnymi do tej pory jedynie dla sztabu szkoleniowego - na konferencji podkreślano, że takie dane będzie można podejrzeć po założeniu konta w nowej części serwisu Legia.com - Konto Kibica.

Premierowe wydanie witryny przywita użytkowników stroną główną z różnymi aktualnościami dotyczącymi życia klubu. Po kliknięciu w zakładkę „piłka nożna”, kibice otrzymają wszystkie informacje związane z futbolową częścią funkcjonowania Legii. Kolejne podstrony, funkcje i treści będą systematycznie rozbudowywane, dzięki czemu platforma z czasem stanie się kompendium wiedzy o klubie. Na stronie uproszczono również menu i nawigację, aby w łatwy sposób przeglądać nowe treści. Legia.com w nowej odsłonie to także jeszcze więcej autorskich formatów. Już w niedzielę klub zaprezentuje wirtualne centrum meczowe, do którego zaprosi kibiców, angażując ich w budowanie relacji wokół meczu. Fani będą mogli jeszcze aktywniej uczestniczyć w życiu Legii Warszawa. Celem jest zbudowanie wyjątkowej legijnej społeczności i pokazanie jej ekskluzywnych, zakulisowych treści w atrakcyjnych, multimedialnych formatach.

Przedstawiciele klubu zapewniali na konferencji, że to dopiero początek transformacji cyfrowej Legii Warszawa, w najbliższym czasie serwis ma zostać wzbogacony o jeszcze bardziej szczegółowe statystyki meczowe czy nowe treści multimedialne. Pracują również nad udostępnieniem nowej aplikacji mobilnej, która ma się pojawić na obie najpopularniejsze platformy, czyli na Androida i iOS.

Na nowej stronie Legia.com ma zostać również udostępniony specjalny formularz dla kibiców, poprzez którego będą oni mogli zgłaszać swoje uwagi czy sugestie odnośnie nowej odsłony serwisu.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama