15

Contentstream.pl – płatny ruch dla dostawców treści i możliwość zarabiania dla wydawców

Dość ciekawy projektu uruchomił właśnie NetSprint. Jest to Contentstream.pl czyli system prawie reklamowy. Prawie dlatego, że w przypadku Contentstream wydawca zarabia wprawdzie w modelu CPC na emisji boska reklamowego, ale boks ten nie zawiera klasycznej reklamy tylko linki do treści i artykułów dostarczanych przez współpracujących z Contentstream partnerów. Jeśli powyższy opis jest nieco zagmatwany to […]

Dość ciekawy projektu uruchomił właśnie NetSprint. Jest to Contentstream.pl czyli system prawie reklamowy. Prawie dlatego, że w przypadku Contentstream wydawca zarabia wprawdzie w modelu CPC na emisji boska reklamowego, ale boks ten nie zawiera klasycznej reklamy tylko linki do treści i artykułów dostarczanych przez współpracujących z Contentstream partnerów.

Jeśli powyższy opis jest nieco zagmatwany to wyjaśnię to krok po kroku.

Z Contentstream mogą współpracować zarówno wydawcy jak i dostawcy treści. Z założenia wydawca jest mniejszym podmiotem, dostawca treści większym (choć oczywiście nie jest to zasada). Wydawca rejestrując się w systemie i instalując widget na swojej stronie czy blogu może liczyć na kontekstowo dobra treści jakie pojawia się w boksie. Za każdorazowe kliknięcie w którąkolwiek z nich dostaje pieniądze – rozliczenie następuję w modelu CPC.

Po drugiej stronie jest dostawca treści. Podmiot, który regularnie tworzy kontent dla którego chciałby „kupić ruch” przez Contentstream. Treści od dostawcy będą się pojawiać w boskach reklamowych jakie umieszczą u siebie wydawcy. Dostawca natomiast za każde kliknięcie w link prowadzący do jego treści będzie płacił.

Sprawa jest więc dość prosta – z jednej strony można zarabiać na widgecie z dopasowanymi tematycznie treściami (czytelnicy raczej nie będą traktowali tego jako reklamę – szczególnie jeśli umieści się to w odpowiednim miejscu). Z drugiej natomiast strony dostawca treści będzie mógł „kupić” jakościowo dobry ruch bo nie złapany przez przypadkowe kliknięcie w baner ale wywołany świadomym kliknięciem zainteresowanego czytelnika.

Wydaje się, że pomysł Contentstream jest bardzo ciekawy. Zakładam, że CTR-y generowane na boksach z informacjami dobieranymi tematycznie będą dużo wyższe od tych które znamy z chociażby AdSense. Druga sprawa to, fakt że tak naprawdę mali wydawcy mogą uzupełnić treści na swojej stronie odsyłając czytelników do tematycznie powiązanych artykułów. Mimo iż pozornie jest to przekierowanie czytelnika do innego serwisu to jednak ja traktuję to bardziej jako wskazanie ciekawej informacji. W końcu lepiej jest też zarobić na wychodzącym użytkowniku niż żeby po prostu opuścił naszą stronę w sposób tradycyjny :)

Ważnym elementem takich systemów jak Contentstream jest efektywność. O niej na razie nie można napisać niczego ponieważ serwis oficjalnie wystartował dzisiaj i zaczyna zbierać wydawców i dostawców treści. Zakładam więc, że za pół roku będziemy mogli tak naprawdę ocenić czy ruch kupowany w ten sposób jest naprawdę dobry, jak wypada on na tle klasycznych form reklamowych i wreszcie czy mali wydawcy są w stanie na tyle zarobić aby kontynuować współpracę.

Dla mnie ważna też będzie efektywność działania mechanizmu dobierającego treści – jego zasady i tego jak będą się one sprawdzały. Na pokładzie będziemy mieli bowiem portale, które z pewnością niektóre kategorie tematyczne zdominują – pytanie natomiast jak z pozostałymi bardziej niszowymi zagadnieniami jak chociażby technologia. Czy na przykład proponowana stawka CPC będzie miała duży wpływ na ilość wyświetleń linku do artykułu? Na pewno – ale jak będzie to w praktyce działało?

Ciekawy jestem czy usługa tego typu was zainteresuje? Zarejestrujecie się aby przetestować system?