12

Co jest większym sukcesem iPhone 3g czy sklep z aplikacjami?

Wczoraj mogliśmy przeczytać o tym, że w weekend Apple sprzedało milion sztuk swojego nowego telefonu iPhone 3g. Dla mnie dużo ciekawszą informacją było to, iż sklep z aplikacjami na ten telefon zanotował w tym samym czasie 10 milionów pobrań przy około 500 (niektórzy mówią o 800) dostępnych aplikacjach. Warto pamiętać, że część aplikacji dostępnych w […]

Wczoraj mogliśmy przeczytać o tym, że w weekend Apple sprzedało milion sztuk swojego nowego telefonu iPhone 3g. Dla mnie dużo ciekawszą informacją było to, iż sklep z aplikacjami na ten telefon zanotował w tym samym czasie 10 milionów pobrań przy około 500 (niektórzy mówią o 800) dostępnych aplikacjach.

Warto pamiętać, że część aplikacji dostępnych w apple store jest darmowa (około 200), ale są też płatne programy – średnia cena waha się w granicach 10 dolarów (zysk ze sprzedaży dzielony jest między Apple i deweloperów).

Niektórzy developerzy pochwalili się już wynikami popularności swoich aplikacji. Z informacji podanych przez blog scobleizer można dowiedzieć się, że na przykład serwis Evernote (robienie notatek z stron WWW, zarządzenie nimi, przeszukiwanie ich łącznie z szukaniem grafiki itp) zyskał poprzez swoją aplikację na iPhona 30 tysięcy nowych użytkowników !.




Inny developer, producent darmowej gry Tap Tap Revenge – w przeciągu weekendu i przy problemach apple store zanotował 200 tysięcy pobrań swojej gry! (teraz pewnie zacznie zastanawiać się jak na niej zacząć zarabiać pieniądze).

Widać, więc, że apple store z aplikacjami dla iphone to duża szansa nie tylko dla serwisów internetowych na pozyskanie nowych użytkowników, ale też dla indywidualnych developerów, którzy mają dobry pomysł i potrafią go zrealizować.

Rynek wokół aplikacje na iPhone z pewnością będzie się rozwijał. Ciekawe czy i kiedy doczekamy się polskich aplikacji w apple store ? – a może już są.

Jeśli zaś chodzi o sam telefon – bardzo ciekawy jestem jak apple będzie rozwijać swój produkt. Wypuszczenie pierwszego iPhona bez 3G było dość świadomym działaniem, przygotowującym sukces kolejnej wersji. Teraz, kiedy iPhone wyposażony jest w praktycznie wszystko, co jest potrzebne można zastanawiać się, czym boski Steve będzie chciał zaskoczyć użytkowników w przyszłym roku i czy uda mu się powtórzyć ten PR-owy i marketingowy sukces?