Felietony

Co jest najsilniejsze na polskim YouTubie?

Paweł Winiarski
Co jest najsilniejsze na polskim YouTubie?
Reklama

Miliony wyświetleń pojedynczych materiałów, liczba subskrybentów sięgająca miliona i więcej. Jeśli ktoś myślał, że w czołówce polskich YouTuberów nie ...

Miliony wyświetleń pojedynczych materiałów, liczba subskrybentów sięgająca miliona i więcej. Jeśli ktoś myślał, że w czołówce polskich YouTuberów nie ma osób robiących materiały o grach, to jest w dużym błędzie.

Reklama

7,8 miliona osób w Polsce deklaruje na Facebooku, że lubi gry komputerowe i wideo.


Od tych słów swoją informację prasową zaczęła firma Catvertiser, która przygotowała badanie dotyczące popularności gier w polskich serwisach społecznościowych i na YouTubie. Za użytkownika przyjęto osobę, która posiada konto na Facebooku, zalogowała się na nim w ciągu ostatnich 30 dni i wykonała w serwisie jakąś czynność. Dane zostały zebrane przez platformę analityczną wspierającą zarządzanie treściami NapoleonCat.com. Co z nich wynika?

12 spośród 20 najczęściej subskrybowanych kanałów YouTube w naszym kraju dotyczy gier. Wspomniane 12 kanałów wygenerowało łącznie 1,1 miliarda wyświetleń. Najpopularniejszym autorem na YouTube, który zajmuje się tematyką gier jest reZigiusz. Profil nastolatka z Wodzisławia Śląskiego śledzi na YouTube 1,29 miliona osób, a jego materiały wideo były wyświetlane 187 milionów razy. Wrażenie robią też liczby na serwisach społecznościowych - 856 tysięcy fanów na Facebooku i 166 tysiące osób śledzących na Instagramie. Każdy jego materiałów wideo wyświetlany jest średnio 426 tysięcy razy, a filmy generują łącznie ponad 1,2 miliona komentarzy. Polubione zostały natomiast 7,6 miliona razy.


Kosmos. Widziałem na tegorocznym IEM-ie jak zachowywali się fani Reziego - niewiele różniło się to od rozdawania autografów przez gwiazdy rocka. Nie śledzę poczynań Remigiusza, ale widziałem że robił jakiś czas temu fajną akcję charytatywną. Dobrze, że niektórzy popularni YouTuberzy zdają sobie sprawę z tego, że z dużą publiką wiąże się duża odpowiedzialność. Można robić fajne materiały o grach nie rzucając przekleństwami na prawo i lewo? Jak widać można.

Wspomniane badania dotyczą również gier jako takich. Z analizy aplikacji do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku catvertiser.com wynika, że aż 7,8 miliona osób deklaruje swoje zamiłowanie do gier. Większość z nich to kobiety (51,28%, 4 miliony). W ciągu ostatniego tygodnia grało ponad 1,8 miliona użytkowników Facebooka. 340 tysięcy osób twierdzi, że robi to raz w tygodniu. Codziennie gra natomiast 22 tysiące osób posiadających konto na FB.

Za informacją prasową

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama