1

Click fraud domeną Niemiec i Indii

Click Forensics opublikował informacje (raport) na temat click fraud (zafałszowane kliknięcie na reklamy internetowe) w czwartym kwartale 2007. Ilość fałszywych kliknięć w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku wzrosła o 15%. Bardziej interesująco wygląda statystyka dotycząca sieci reklam w wyszukiwarkach (googld adsense, Yahoo publisher network) gdzie ilość fałszywych kliknięć wzrosła aż o 47% […]

Click Forensics opublikował informacje (raport) na temat click fraud (zafałszowane kliknięcie na reklamy internetowe) w czwartym kwartale 2007. Ilość fałszywych kliknięć w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku wzrosła o 15%. Bardziej interesująco wygląda statystyka dotycząca sieci reklam w wyszukiwarkach (googld adsense, Yahoo publisher network) gdzie ilość fałszywych kliknięć wzrosła aż o 47% w czwartym kwartale 2007 osiągając wartość ponad 28% (fałszywych kliknięć w stosunku do prawdziwych). Oznacza to, że co trzeci klik w reklamę w tyś sieciach jest fałszywy (a my za to płacimy).

Click Forensics opublikował również mapę na której pokazuje miejsca obrazujące rejony na świecie skąd pochodzi najwięcej nieprawdziwych kliknięć w reklamy internetowe. Do czołówki krajów najbardziej aktywnych w tym niechlubnym procederze należą Indie i Niemcy, następnie według danych plasuje się Korea oraz Meksyk