W branży walutowej gra się twardo. Dowodem na to jest pozwanie przez Cinkciarz.pl spółki Currency One S.A, właściciela Walutomat.pl oraz InternetowyKa...
Cinkciarz pozywa właścicieli Walutomatu o wykorzystanie nazwy ich firmy jako słów kluczowych przy pozycjonowaniu
W branży walutowej gra się twardo. Dowodem na to jest pozwanie przez Cinkciarz.pl spółki Currency One S.A, właściciela Walutomat.pl oraz InternetowyKantor.pl
Wszystko rozchodzi się o użycie nazwy firmy Cinkciarz oraz Cinkciarz.pl jako słów kluczowych do pozycjonowania konkurencyjnych serwisów. Cała sprawa zaczęła się w październiku 2013 roku kiedy to został złożony pozew.
W październiku 2013 r. Cinkciarz.pl pozwał Currency One S.A. w związku z naruszeniem prawa
ochronnego na znak towarowy, prawa do firmy oraz popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji. Zarzut
dotyczy używania przez Currency One S.A. oznaczeń słownych "cinkciarz.pl" oraz "cinkciarz" jako słów
kluczowych do pozycjonowania własnych, konkurencyjnych względem serwisu Cinkciarz.pl,
Do maja trwał okres mediacji ale właśnie jak rozumiem został zerwany. Jeszcze przed wytoczeniem powództwa na Currency One S.A. został nałożony prawomocny, sądowy zakaz używania oznaczeń słownych “cinkciarz.pl” oraz “cinkciarz” jako słów kluczowych przy definiowaniu reklam w Google AdWords, wyświetlanych na stronach Google oraz innych stronach internetowych wyświetlających reklamy Google, jak również w treściach takich reklam.
Cinkciarz.pl podejrzewając, że konkurencja nadal stosuje praktyki które im zarzucano wznowił postępowanie.
I teraz najlepsze:
Niezależnie od opisanej powyżej sprawy już teraz wiadomo, że w lipcu odbędzie się posiedzenie
w przedmiocie złożonego przez Cinkciarz.pl w kolejnym postępowaniu wniosku o zawezwanie do próby ugodowej w sprawie o zapłatę przez Currency One S.A. odszkodowania za ww. naruszenia
w kwocie 500 tys. zł. Kwoty dochodzone w obu sprawach nie wyczerpują jednak roszczeń w stosunku do Currency One S.A. w związku z praktykami naruszającymi interes Cinkciarz.pl.
Szczerze mówiąc nie wiem czy Cinkciarz ma racje i faktycznie tego typu pozycjonowanie może podchodzić pod czyn nieuczciwej konkurencji i czy w ten sposób naruszany jest znak towarowy. Pozycjonowanie na nazwy konkurencyjnych firm jest dość powszechną praktyką w internecie - nigdy jednak faktycznie nie zastanawiałem się czy zgodną z prawem.
Warto też przypomnieć, że Cinkciarz.pl pozwał (czy też miał w planach) ostatnio serwis Kurencja.com za ranking kantorów online w których według Cinkciarz.pl podano nieprawdziwe informacje na temat ich wyników, liczby klientów itp. Dane te była to tylko szacunki twórców raportu ponieważ firmy nie udostępniły im informacji. Cinkciarz miał też zarzuty co do metodologii całego raportu.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu