Jeszcze parę lat temu BlackBerry od RIM był wyznacznikiem nowoczesnego, biznesowego smartphonu. Dzisiaj telefony od Research In Motion powoli tracą ry...
Jeszcze parę lat temu BlackBerry od RIM był wyznacznikiem nowoczesnego, biznesowego smartphonu. Dzisiaj telefony od Research In Motion powoli tracą rynek smartphonów. W tym momencie urządzenia tej firmy posiadają zaledwie 7,1% amerykańskiego rynku, zaś sam system mobilny RIMu to zaledwie 19,7%. Kanadyjczycy od dawna pozostają w tyle za konkurencją, zarówno w kwestii hardware’u jak i software’u. Jednak twórcy kultowej w niektórych kręgach marki nie zamierzają się poddać.
RIM już od dawna nie wyznacza trendów na rynku smartphonów – w tym momencie firma stara się po prostu dogonić czołówkę. Służyć temu mają ostatnie posunięcia Kanadyjczyków, które mają na celu tchnięcie nowego ducha w usługi oferowane przez firmę.
Jednym z nich jest wykupienie irlandzkiej firmy NewBay, zajmującej się tworzeniem mobilnego oprogramowania, za niemal 100 milionów dolarów. Zakup ten ma pomóc w przygotowaniu przez RIM nowych usług opartych na chmurze. Na razie nie wiadomo, co swoim klientom zaproponuje firma, ale raczej nie będzie się to różnić od tego, co już od dawna ma Google, Microsoft i od niedawna Apple.
Kolejnym krokiem, który właściwie ma zasypać dysproporcje w niektórych segmentach usług między RIMem a konkurencją, jest zastosowanie w najnowszym BlackBerry7 OS technologii NFC. Nowa usługa będzie nazywać się BlackBerry Tag i ma pozwolić użytkownikom tych smartphonów na szybką wymianę między sobą kontaktów, dokumentów, zdjęć i generalnie treści multimedialnych.
Jak sądzicie, czy Research In Motion jest jeszcze w stanie konkurować z Apple czy innymi producentami smartphonów, którzy wykorzystują Androida?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu