Moje przemyślenia

Chcesz stworzyć ciekawą aplikację na Facebooka? Wykorzystaj geolokalizację

MK
Marcin Kamiński
6

Każdego miesiąca aż 200 milionów użytkowników Facebooka wykorzystuje opcję meldowania się w wybranej lokalizacji. Rosnąca popularność check-in'ów może być dobrą wskazówką dla osób poszukujących pomysłów na angażującą aplikację. Wydaje się, że zwolennicy serwisu społecznościowego przekonują się do op...

Każdego miesiąca aż 200 milionów użytkowników Facebooka wykorzystuje opcję meldowania się w wybranej lokalizacji. Rosnąca popularność check-in'ów może być dobrą wskazówką dla osób poszukujących pomysłów na angażującą aplikację. Wydaje się, że zwolennicy serwisu społecznościowego przekonują się do opcji meldowania na Facebooku, która pierwszy raz pojawiła się w aplikacji w wersji przeznaczonej na telefony komórkowe.

Rosnąca z miesiąca na miesiąc popularność opcji meldowania się na Facebooku to dobra wiadomość, szczególnie dla zewnętrznych twórców aplikacji na tę platformę. To, że coraz więcej osób melduje się w odwiedzanych przez siebie lokalizacjach daje o wiele więcej możliwości wykorzystania tego faktu w programach produkowanych na potrzeby kampanii promocyjnych czy konkursowych. Jak doszło do takiej popularyzacji geolokalizacji na Facebooku? Z pewnością wzrósł odsetek ludzi korzystających z mobilnej wersji aplikacji na smartfonach, gdzie opcja zameldowania pojawiła się po raz pierwszy i miała największy sens. Obecnie opcja zaznaczenia miejca dostępna jest przy każdym statusie, również przy oznaczaniu dodawanej do serwisu fotografii czy materiału filmowego. To również miało znaczenie we wzroście zainteresowania oznaczania lokalizacji dla publikowanych treści.

Od pewnego czasu Facebook udostępnił w swoim API opcję meldunku - od tego czasu zaobserwować można częstsze wykorzystanie tej opcji przez zewnętrznych twórców aplikacji. Wskazywanie lokalizacji w programach konkursowych czy kampaniach promocyjnych to szansa na zaangażowanie użytkowników oraz interesujące wykorzystanie wiedzy o ich położeniu. Kojarzycie bieganie ze smartfonem po mieście w celu wygrania nowego miejskiego samochodu? Wydaje się, że ówczesna akcja promocyjna MasterCard w Polsce to dopiero początek zabawy w geolokalizację.

Ja spoglądając na swój profil stwierdzam, że melduję to coraz częściej - obecnie przynajmniej kilka razy w miesiącu. Czy Wy korzystacie z opcji meldunku na Facebooku?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: