84

CD Projekt RED zabrał wreszcie głos – gorsza grafika w Wiedźminie 3 to wina konsol

Były spekulacje, były zarzuty. Przyszła pora na oficjalny głos studia CD-Projekt Red w kwestii gorszej oprawy Wiedźmina 3 niż to, co widzieliśmy na zwiastunach z 2013 i 2014 roku. Gdyby nie konsole, nie byłoby takiego Wiedźmina 3 jakim jest. Możemy to powiedzieć wprost. Inaczej nie byłoby nas na to stać, ponieważ konsole pozwalają nam na […]

Były spekulacje, były zarzuty. Przyszła pora na oficjalny głos studia CD-Projekt Red w kwestii gorszej oprawy Wiedźmina 3 niż to, co widzieliśmy na zwiastunach z 2013 i 2014 roku.

Gdyby nie konsole, nie byłoby takiego Wiedźmina 3 jakim jest. Możemy to powiedzieć wprost. Inaczej nie byłoby nas na to stać, ponieważ konsole pozwalają nam na lepsze wyniki potencjalnej sprzedaży, lepszy budżet na grę i więcej pieniędzy na inwestycję w ten wielki, gigantyczny świat.

Brzmi to trochę tak, jakby konsolowcy byli tylko maszynką do zarabiania pieniędzy. Ale ok, nie czepiam się.

Tworzenie gry tylko na PC: tak, pewnie w kwestii grafiki moglibyśmy osiągnąć więcej – moglibyśmy być na niej bardziej skupieni. Podobnie gdybyśmy tworzyli grę tylko na Xboksa One lub PlayStation 4. Ale zwyczajnie nie było nas na to stać.

Popatrzy na proces tworzeni gry. Tworzymy konkretny build na targi – działa, wygląda super. Jesteśmy jednak bardzo daleko od zakończenia gry. Potem wrzucasz to wszystko do otwartego świata, niezależnie od platformy, i nagle – o cholera, to nie działa. Ale już to pokazaliśmy, teraz musimy zrobić żeby zadziałało. A potem przykładamy się (na dużą skalę), by tego dokonać. Tak właśnie wygląda proces tworzenia gier.

Może zmiana systemu renderingu była złą decyzją z naszej strony.

Firma miała do wyboru dwa systemy renderingu. Jeden wygrał dlatego, że wyglądał ładniej na wszystkich platformach, w całym świecie gry, w dzień i w nocy. Drugi potrzebowałby dużo dynamicznego oświetlenia i to po prostu nie działało.

Może nie powinniśmy byli pokazywać tamtego zwiastuna, nie wiem, ale nie wiedzieliśmy, że to po prostu nie zadziała – nie jest to więc ani kłamstwo, ani zła wola z naszej strony. Dlatego właśnie stroniliśmy od komentarza. Nie zgadzamy się z tym, że to downgrade, ale to nasza opinia, a przecież odczucia graczy mogą być inne. Jeśli dokonali zakupu bazując na materiale z 2013 roku, bardzo za to przepraszam. Rozmawiamy właśnie o tym jak moblibyśmy im to wynagrodzić, bo to po prostu nie fair.

Warto dodać, że CD Projekt Red zaktualizuje grę tak, by PC-towcy mogli edytować pliki .ini. Pozwoli to zmodyfikować ustawienia wyświetlania mocniej niż jest to w tej chwili możliwe. Dodamy efekty post-processingu, większą jakość i szczegółowość trawy itp. Studio kombinuje, by dać PC-towcom jak najwięcej swobody w dostosowywaniu ustawień gry do możliwości ich sprzętów.

Kompletną rozmowę z Marcinem Iwińśkim, Adamem Badowskim i Michałem Platkow-Gilewskim znajdziecie tu.

Kawa na ławę, można powiedzieć. Co o tym sądzicie?

grafika

Źródło