Canal+ ostatnio nie przestaje zaskakiwać. Ich decyzje są odważne, ale i... dziwne.
Czarna Domena to nowy serial dokumentalny, który będzie można obejrzeć za pośrednictwem CANAL+. Twórcy opowiedzą o wszystkim, co w internecie może przerażać i być oczerniane. Poruszą temat patotreści, hejtu, fake newsów, chaosu informacyjnego oraz cyberprzestępczości. W serialu nie zabraknie wypowiedzi eksperckich. Twórcy zaangażowali w projekt socjologów, psychologów, policjantów, informatyków oraz gwiazdy, które dotknęła mowa nienawiści. Pierwszy odcinek zostanie poświęcony patostreamingowi. Zjawisko zostanie wyjaśnione niezaznajominej z nim publiczności. Nie zabraknie opisu "działalności" Rafatusa i Marlenki. Dodatkowo widzowie poznają postać dynamicznie zdobywającego popularność piosenkarza Cypisa, a poprzez zakreślenie portretu Gracjana Roztockiego, producenci pokażą ulotność i cenę zdobytego w Internecie rozgłosu. Trzeba przyznać, że to dość... osobliwe zestawienie. Jestem ciekawa, czy CANAL+ zrobi to porządnie. TVN, kłócąc się z patostreamerami, nie popisał się zbyt mocno.
Czarna Domena pojawi się na CANAL+ 4 listopada
CANAL+ kupi Kino Świat
CANAL+ nie kończy jednak na wypuszczeniu nowego serialu dokumentalnego. Platforma kupi największego dystrybutora filmowego w Polsce. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził na to zgodę. Spółka ITI Neovision (operator Platformy CANAL+) przejmie kontrolę nad firmą Kino Świat. Wartość transakcji nie jest znana. Urząd w komunikacie wyjaśnił, że firmy nie prowadzą działalności w tych samych segmentach. Działalność ITI Nevision to „prowadzenie i udostępnianie platformy satelitarnej”, „nadawanie kanałów”, „licencjonowanie praw do nadawania treści telewizyjnych, świadczenie audiowizualnych usług medialnych drogą elektroniczną, a także świadczenie usług telekomunikacyjnych w modelu MVNO”. Kino Świat z kolei dystrybuuje filmy do kin a także licencjonuje prawa do nadawania treści telewizyjnych poprzez kazały jak telewizja oraz VOD.
Właściciel pirackiego serwisu patrzajto.pl skazany za rozpowszechnianie treści CANAL+
Platforma CANAL+ na koniec 2018 roku miała 2,19 mln abonentów. A to wcale nie jest mało. Oczywiście wciąż próbują przyciągać nowych odbiorców. Niedługo zobaczymy przygotowany przez nich serial Żmijowsko, który powstał na podstawie bestsellerowej książki o tym samym tytule autorstwa Wojciecha Chmielarza. CANAL+ zdecydowanie nie należy ignorować, to istotny gracz na rynku. Z ciekawością będę śledzić, co wydarzy się dalej.
Źródła: CANAL+ i Business Insider
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu