Motoryzacja

BMW X1 przeszło facelifting, pojawi się też hybrydowy napęd PHEV

Kamil Pieczonka
BMW X1 przeszło facelifting, pojawi się też hybrydowy napęd PHEV
1

BMW jest ostatnio bardzo aktywne, raptem pare dni temu mieliśmy premierę nowego modelu BMW Serii 1, a teraz pojawiła się zapowiedź faceliftingu najmniejszego SUVa w ofercie bawarskiej marki, czyli modelu X1. Po blisko 4 latach od premiery już najwyższa pora aby poprawić nieco nie tylko wygląd, ale również gamę silnikową, która zyska model hybrydowy typu plug-in (PHEV).

BMW X1 z dużymi zmianami w wyglądzie

Największe zmiany w wyglądzie odświeżonego modelu X1 widać z przodu. Zgodnie z ostatnimi trendami w Bawarii, znacznemu powiększeniu uległ charakterystyczny przedni grill. Nadaje on masywności całej sylwetce, która należy przecież do najmniejszego SUVa w ofercie marki. Patrząc jednak na BMW X1 trudno jest ten model porównać do typowych crossoverów. Z racji większego grilla przeprojektowano też przedni zderzak i adaptacyjne światła LED.

Z tyłu zmiany są mniej widoczne, ale też występują. Mamy nieco zmienione światła i większe rury wydechowe wkomponowane w zderzak. Jak przystało na SUVa, nie zabrakło też plastikowych elementów ochronnych w nadkolach i progach, które mają sugerować terenowe przeznaczenie tego modelu. Prześwit wynosi 183 mm, więc można pokusić się o zjechanie z utwardzonej drogi, szczególnie posiadając wersję napędem na wszystkie koła xDrive. Standardowo w BMW X1 napęd przekazywany jest na koła przednie.

BMW X1 z nieskomplikowaną gamą silnikową

W najtańszej odmianie nowe BMW X1 zostanie wyposażone w trzycylindrowy silnik diesla o pojemności 1.5 litra (oznaczenia sDrive 16d) o mocy zaledwie 116 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Poza tym już w lecie, gdy do salonów trafią pierwsze poliftingowe egzemplarze, dostępne będą jeszcze dwulitrowe, czterocylindrowe silniki diesla oraz benzynowy. Oba co ciekawe będą dysponować taką samą mocą - 231 KM (oznaczenie xDrive 25d i xDrive 25i), różnią się jednak momentem obrotowym. Co zrozumiałe silnik wysokoprężny ma wyższy moment na poziomie 450 Nm, a benzynowy 350 Nm. W ofercie dostępna będzie sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów oraz siedmiostopniowy (dla sDrive 16d) lub ośmiostopniowy (dla pozostałych), dwusprzęgłowy automat. Z innych danych technicznych warto jeszcze odnotować pojemność bagażnika, która wynosi 505 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1550 litrów.

Zmiany wewnątrz są raczej kosmetyczne, BMW Serii 1 moim zdaniem wygląda nieco bardziej nowocześnie. W podstawowej wersji nabywca otrzyma wyświetlacz centralny o przekątnej zaledwie 6.5 cala. Dopiero zamawiając opcjonalną nawigację, można otrzymać ekran o przekątnej 8,8 cala lub 10,25 cala.

BMW X1 w wersji hybrydowej dopiero w 2020 roku

W marcu 2020 roku ma rozpocząć się produkcja BMW X1 z napędem hybrydowym typu plugin. Będzie to rozwiązanie przetestowane już w innych modelach bawarskiej marki. Nabywca będzie miał do dyspozycji silnik benzynowy o mocy 125 KM i momencie obrotowym 220 Nm napędzający koła przednie oraz silnik elektryczny o mocy 95 KM i zapewniający 165 Nm zamontowany na tylnej osi. Taka odmiana oznaczona zostanie symbolem xDrive 25e i zapewni napęd na wszystkie koła. Dzięki bateriom o pojemności 9,7 kWh nowe BMW X1 będzie w stanie przejechać nawet 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Niestety nie znamy jeszcze cen nowych modeli.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu