Motoryzacja

BMW X1 przeszło facelifting, pojawi się też hybrydowy napęd PHEV

Kamil Pieczonka
BMW X1 przeszło facelifting, pojawi się też hybrydowy napęd PHEV
Reklama

BMW jest ostatnio bardzo aktywne, raptem pare dni temu mieliśmy premierę nowego modelu BMW Serii 1, a teraz pojawiła się zapowiedź faceliftingu najmniejszego SUVa w ofercie bawarskiej marki, czyli modelu X1. Po blisko 4 latach od premiery już najwyższa pora aby poprawić nieco nie tylko wygląd, ale również gamę silnikową, która zyska model hybrydowy typu plug-in (PHEV).

BMW X1 z dużymi zmianami w wyglądzie

Największe zmiany w wyglądzie odświeżonego modelu X1 widać z przodu. Zgodnie z ostatnimi trendami w Bawarii, znacznemu powiększeniu uległ charakterystyczny przedni grill. Nadaje on masywności całej sylwetce, która należy przecież do najmniejszego SUVa w ofercie marki. Patrząc jednak na BMW X1 trudno jest ten model porównać do typowych crossoverów. Z racji większego grilla przeprojektowano też przedni zderzak i adaptacyjne światła LED.

Reklama


Z tyłu zmiany są mniej widoczne, ale też występują. Mamy nieco zmienione światła i większe rury wydechowe wkomponowane w zderzak. Jak przystało na SUVa, nie zabrakło też plastikowych elementów ochronnych w nadkolach i progach, które mają sugerować terenowe przeznaczenie tego modelu. Prześwit wynosi 183 mm, więc można pokusić się o zjechanie z utwardzonej drogi, szczególnie posiadając wersję napędem na wszystkie koła xDrive. Standardowo w BMW X1 napęd przekazywany jest na koła przednie.


BMW X1 z nieskomplikowaną gamą silnikową

W najtańszej odmianie nowe BMW X1 zostanie wyposażone w trzycylindrowy silnik diesla o pojemności 1.5 litra (oznaczenia sDrive 16d) o mocy zaledwie 116 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Poza tym już w lecie, gdy do salonów trafią pierwsze poliftingowe egzemplarze, dostępne będą jeszcze dwulitrowe, czterocylindrowe silniki diesla oraz benzynowy. Oba co ciekawe będą dysponować taką samą mocą - 231 KM (oznaczenie xDrive 25d i xDrive 25i), różnią się jednak momentem obrotowym. Co zrozumiałe silnik wysokoprężny ma wyższy moment na poziomie 450 Nm, a benzynowy 350 Nm. W ofercie dostępna będzie sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów oraz siedmiostopniowy (dla sDrive 16d) lub ośmiostopniowy (dla pozostałych), dwusprzęgłowy automat. Z innych danych technicznych warto jeszcze odnotować pojemność bagażnika, która wynosi 505 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń może wzrosnąć do 1550 litrów.


Zmiany wewnątrz są raczej kosmetyczne, BMW Serii 1 moim zdaniem wygląda nieco bardziej nowocześnie. W podstawowej wersji nabywca otrzyma wyświetlacz centralny o przekątnej zaledwie 6.5 cala. Dopiero zamawiając opcjonalną nawigację, można otrzymać ekran o przekątnej 8,8 cala lub 10,25 cala.


Reklama

BMW X1 w wersji hybrydowej dopiero w 2020 roku

W marcu 2020 roku ma rozpocząć się produkcja BMW X1 z napędem hybrydowym typu plugin. Będzie to rozwiązanie przetestowane już w innych modelach bawarskiej marki. Nabywca będzie miał do dyspozycji silnik benzynowy o mocy 125 KM i momencie obrotowym 220 Nm napędzający koła przednie oraz silnik elektryczny o mocy 95 KM i zapewniający 165 Nm zamontowany na tylnej osi. Taka odmiana oznaczona zostanie symbolem xDrive 25e i zapewni napęd na wszystkie koła. Dzięki bateriom o pojemności 9,7 kWh nowe BMW X1 będzie w stanie przejechać nawet 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Niestety nie znamy jeszcze cen nowych modeli.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama