27

BlackBerry chwali się 100 tysiącami aplikacji. Tylko, czy to kogokolwiek przekona?

BlackBerry wraca do gry. BlackBerry 10 to zupełnie nowy smartfon, z nowym podejściem do designu i systemu mobilnego. Firma ma nadzieję, że pozwoli jej odzyskać zaufanie klientów i stanąć ponownie w szranki z największymi tej branży. Oczywiście sam telefon to nie wszystko, więc od dłuższego czasu BlackBerry uzupełnia swój ekosystem i zapełnia półki wirtualnego sklepu […]

Blackberry-10-Will-Be-Sold-InformationsBlackBerry wraca do gry. BlackBerry 10 to zupełnie nowy smartfon, z nowym podejściem do designu i systemu mobilnego. Firma ma nadzieję, że pozwoli jej odzyskać zaufanie klientów i stanąć ponownie w szranki z największymi tej branży. Oczywiście sam telefon to nie wszystko, więc od dłuższego czasu BlackBerry uzupełnia swój ekosystem i zapełnia półki wirtualnego sklepu aplikacjami.

Niedawno BlackBerry pochwaliło się, że ma już przygotowane dla swoich klientów 100 tysięcy aplikacji na BB 10. Co więcej, w ciągu tylko 7 tygodni katalog aplikacji wzbogacił się o 30 tysięcy nowych tytułów. Trzeba przyznać, że tempo jest zawrotne i oczywiście tak ogromny wzrost nie jest wynikiem nagłego boomu deweloperów na nową platformę, ale rezultatem długo rozwijanej strategii firmy dla nowego urządzenia. Tak długo, że nieustannie padają pytania o to, czy właściwie BB jest w stanie wrócić do gry w dużej lidze, czy też nie jest skazana na narożnik.

Choć właśnie trwa dostarczanie nowego smartfona do kolejnych krajów i co rusz słychać o tym, że kolejne telekomu zamierzają dodać urządzenie do ich oferty, to jednak przez BlackBerry daleka droga. W rzeczywistości dla firmy najważniejsze w tym momencie jest odzyskanie klienta biznesowego, którego dość systematycznie traciła przez ostatnie blackberry-z10-noir-blancdwa lata. Wieści o dużych przejściach, jak chociażby porzucenie przez Yahoo BB na rzecz iOSa i Androida, często gościły na łamach technologicznej prasy i w internecie. Zadaniem BlackBerry 10 było i jest zmienienie tego trendu.

Na razie jednak firma otrzymała kolejny cios. Według wciąż niepewnych informacji, Amerykański Departament Obrony zamierza w najbliższym czasie zamówić 650 tysięcy urządzeń z iOSem na pokładzie, które mają zastąpić wysłużone modele BlackBerry będące do tej pory w użyciu tej instytucji. Wśród nich ma znaleźć się 120 tysięcy iPadów, 100 tysięcy iPadów Mini i 210 tysięcy iPhone’ów. Dlaczego Departament nie zdecydował się na wymianę starych BB na nowego BlackBerry 10? Według niektórych informacji chodzi o kwestie budżetowe, ale również o plany Pentagonu dotyczące mobilnych urządzeń dla urzędników i żołnierzy, w które nie wpisuje się BB10. Jakikolwiek by nie był powód tej decyzji, oznacza ona jedno – kolejny duży klient BlackBerry decyduje się na wybór konkurencyjnych urządzeń i usług.

Przed BlackBerry trudny rok. Musi przekonać świat, że jej urządzenie i usługi nie tylko pasują do współczesnych realiów, nie tylko spełniają odpowiednie wymogi, ale że są lepszym rozwiązaniem dla biznesu, niż te konkurencji. A z tym na razie wciąż firma ma problem. Biznes i instytucje – to są najważniejsze fundamenty, na których lokuje swoją przyszłość BB. Choć nowe urządzenie jest już bardziej dostosowane do wymogów konsumenta detalicznego, to jednak BlackBerry nie ma większych szans na pokonanie w tym segmencie Androida czy iOSa. Gra toczy się o klienta biznesowego. Zobaczymy, czy najnowsze dziecko firmy będzie w stanie go przyciągnąć.

Zdjęcie