Gry internetowe (czyli tak zwane on-line) to wielki biznes i wielkie pieniądze. Liderem w tej dziedzinie jest World of Warcraft, gdzie za miesiąc gr...
Jednak miesięczna subskrypcja za grę on-line to nie jedyny sposób zarabiania pieniędzy przez twórców rozrywki internetowej. Na blogu GigaOM opisane zostały pozostałe metody zarabiania na grach internetowych wraz z informacją ile graczy on-line posiadają gry stosujące poszczególne modele biznesowe.
Tak więc mamy:
- Sprzedaż reklamy - W sumie 14 milionów graczy w grach takich jak (Habbo Hotel, 7.5 miliona; RuneScape, 5 milionów; Gaia Online, 2 milionów)
- Sprzedaż wirtualny przedmiotów i wirtualne waluty : Ponad 10 milionów graczy (Habbo Hotel, 7.5 miliona; Gaia Online, 2 miliony; Second Life, 500 tysięcy; Puzzle Pirates, 200 tysięcy)
- Subskrypcja: Tutaj rządzi WOW w sumie 10 milionów graczy z czego na WOW przypada 9 milionów, a milion dla gry Lineage I/II
- Gry z opcją subskrypcji: W sumie 9,2 miliona graczy (RuneScape, 5 milionów ; Club Penguin, 4 miliony; Puzzle Pirates, 200 tysięcy)
- Merchandise: 4 miliony w Webkinz
- Expansion Packs: 2 miliony w Guild Wars
- Handel i sprzedaż nieruchomości : tutaj prym wiedzie Second Life ze swoimi 5 milionami użytkowników
Szczerze przyznam, że nie znam niektórych z gier są zupełnie mi obce inne są dla mnie niespodzianką jeśli chodzi o ilość graczy.
Te kilka liczb pokazuje również, że potencjał w grach on-line jest ogromny. Nawet jeśli w tej chwili tylko tylko 9 milionów graczy decyduje się na opłatę za grę to należy założyć, że liczba ta będzie systematycznie rosła.
Kolejną dobrze rokującą kategorią (nie tylko w grach on-line) jest sprzedaż wirtualnych przedmiotów.
Nie pozostaje nic innego jak stworzyć dobrą darmową grę internetową która z czasem wprowadzi model płatnej subskrypcji.
RuneScape - gra z 5 milionami graczy
Gaia Online - 2 miliony graczy
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu