7

Barack Obama wydał $3,6 miliona na reklamę w internecie.

Image by Radikale Venstre via FlickrBarack Obama w swojej drodze do prezydentury wydaje miliony dolarów na promocję i reklamę. Jest to polityk o którym chyba najgłośniej jest w internecie (wystarczy spojrzeć na Digg.com aby zobaczyć ile razy były publikowane newsy z jego nazwiskiem w temacie). Popularność w internecie nie bierze się jednak znikąd – Obama […]

Kan Obama knække koden?Image by Radikale Venstre via FlickrBarack Obama w swojej drodze do prezydentury wydaje miliony dolarów na promocję i reklamę. Jest to polityk o którym chyba najgłośniej jest w internecie (wystarczy spojrzeć na Digg.com aby zobaczyć ile razy były publikowane newsy z jego nazwiskiem w temacie).

Popularność w internecie nie bierze się jednak znikąd – Obama na promocję w internecie w roku 2008 wydał 3,66 miliona dolarów (według Federal Election Commission)! Głównym beneficjentem okazało się Google na które z tej puli zostało wydane 2,8 miliona dolarów – drobne zostały podzielone na inne mniejsze lub większe serwisy:

  • Yahoo: $252,000
  • Broadband Enterprises (video): $80,000
  • MSN: $73,000
  • Facebook: $47,000
  • Politico: $36,000
  • AOL: $25,000
  • CNN.com: $24,000
  • MySpace: $11,500
  • Gothamist: $2,400

Informacje o wydatkach konkurentów Obamy takich jak Hillary Clinton czy Johna McCain nie zostały podane ale prawdopodobnie sumy te są w porównaniu z inwestycjami internetowymi Obamy niewielkie.

Warto też zwrócić uwagę, że dwa największe na świecie serwisy społecznościowe czyli Facebook i Myspace bezpośrednio na Obamie zarobiły grosze bo tylko w granicach 60 tysięcy dolarów.