Bank

Bank Zachodni WBK stawia na aplikacje mobilne i robi to w dobrym stylu

36

Choć aktualizacja głównej aplikacji banku BZ WBK miała miejsce tydzień temu, to dopiero dziś przedstawiciele banku postanowili przybliżyć najistotniejsze zmiany oraz idee jakie za nimi stały. Trzeba przyznać, że po odfiltrowaniu całej PR magii roztaczanej nad nowymi rozwiązaniami, rysuje się bardzo...

Choć aktualizacja głównej aplikacji banku BZ WBK miała miejsce tydzień temu, to dopiero dziś przedstawiciele banku postanowili przybliżyć najistotniejsze zmiany oraz idee jakie za nimi stały. Trzeba przyznać, że po odfiltrowaniu całej PR magii roztaczanej nad nowymi rozwiązaniami, rysuje się bardzo odważne i konkretne podejście do bankowości mobilnej.

W związku z AntyApps przeglądam co jakiś czas wszystkie aplikacje mobilne dostępne na popularne systemy. Przez lata rysował się coraz mocniej jeden podział. Część banków traktuje je jako konieczny dodatek, który wypada mieć. Rośnie jednak druga grupa, tych dla których aplikacja mobilna jest integralną częścią oferowanych przez bank usług, nie tylko daje do nich łatwiejszy dostęp, ale też rozwija i poszerza. To właśnie w tej drugiej grupie znajduje się Bank Zachodni WBK, a nowa wersja aplikacji jest tego dobrym przykładem.


O tym jak ważny jest to rynek świadczą chociażby same dane oraz skala wzrostu. Widać to na poniższych slajdach. Coraz więcej osób korzysta z aplikacji nie tylko po to by w szybki sposób sprawdzić stan konta, ale także by dokonywać transakcji.

Wyniki te mają zwiększyć usługi dodatkowe. To pod ich znakiem stoi nowa wersja aplikacji. Jedną z nowości jest możliwości kupienia biletów komunikacji miejskiej (usługa realizowana przy współpracy ze SkyCash). Obecnie BZ WBK wspiera 26 miast. Ciekawymi dodatkami jest ubezpieczenie na podróż oraz mySafety czyli ubezpieczenie dla naszych telefonów i tabletów. Klienci banku mogą korzystać przez rok z pakietu podstawowego, bądź też ze zniżką wykupić bardziej rozszerzone. Rozbudowano także dział zakupowy. Znajdziemy tam między innymi sklepy: Piotr i Paweł, Poczta Kwiatowa czy też produkty z takich kategorii jak Gry Planszowe i RPG oraz siepomaga.pl.


Zwłaszcza ta ostatnia opcja warta jest uwagi. Pozwala użytkownikowi przekazać dowolną kwotę i wesprzeć jedną z charytatywnych akcji, w której uczestniczy ten serwis. Z jednej strony taka usługa nie ma prawie żadnego znaczenia od strony klienta, z drugiej tym bardziej cenię BZ WBK za jej dodanie.

Za pomocą jednej aplikacji nie tylko otrzymuję standardowy dostęp do konta, ale także w szybki sposób doładuję telefon, kupię bilet, ubezpieczenie, zrobię zakupy z kilku kategorii produktów, a do tego mogę przekazać środki na cele charytatywne. A to dopiero początek. Gdybym miał się do czegoś przyczepić, to wciąż brakujących możliwości logowania za pomocą PINu czy też szybkiego podglądu stanu konta (czy to w aplikacji czy też jako widget/kafelek). Obie są planowane wkrótce. Tak jak i uproszczenie procesu rejestracji zaufanego urządzenia. Docelowo ma wystarczyć do tego sam telefon, bez konieczności korzystania z wersji www.

Bankowe aplikacje mobilne zapewne jeszcze długo nie będą najważniejszym elementem przy wyborze konta. Jednak coraz częściej to one przechylają szalą w ostatecznym wyborze. Sam choć jestem klientem mBanku i cenię sobie nową aplikację mobilną, z chęcią ujrzałbym w niej kilka rozwiązań z BZ WBK.  O dobrym przyjęciu aplikacji świadczą także w większości pozytywne oceny nowej wersji w sklepach mobilnych iOS, Android oraz Windows Phone. Szkoda, że ta ostatnia wersja znacznie odbiega możliwościami od tych na pozostałe systemy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu