Felietony

Badanie Google pokazuje, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi graczami

Marcin Kamiński
Badanie Google pokazuje, że jesteśmy coraz bardziej świadomymi graczami
2

Czy zdarza Wam się szukać informacji o nadchodzącej głośnej grze komputerowej w wyszukiwarce internetowej? Czy decyzję o zakupie danego tytułu podejmujecie na podstawie zapowiedzi w mediach internetowych oraz opinii innych graczy? Jeśli tak, należycie do większości – jak pokazuje najnowsze badanie p...

Czy zdarza Wam się szukać informacji o nadchodzącej głośnej grze komputerowej w wyszukiwarce internetowej? Czy decyzję o zakupie danego tytułu podejmujecie na podstawie zapowiedzi w mediach internetowych oraz opinii innych graczy? Jeśli tak, należycie do większości – jak pokazuje najnowsze badanie przedstawione przez firmę Google, coraz częściej poszukujemy interesujących danych o grze komputerowej, której zakup rozważamy.

Google zbadało, jak często i kiedy poszukujemy w internetowej wyszukiwarce informacji o grach komputerowych. Pod uwagę wzięto 20 najgłośniejszych tytułów z lat 2010 i 2011. Jak się okazuje, coraz więcej osób nawet na pół roku przed zapowiadaną premierą gry przeczesuje internet w celu odnalezienia opinii i zapowiedzi, co następnie ma bezpośredni wpływ na decyzję o zakupie.

Między rokiem 2010 a 2011 liczba wyszukań o grach komputerowych przed ich premierą wzrosła o 20%. Jeśli wziąć pod uwagę wyszukania jedynie za pośrednictwem urządzeń mobilnych, wzrost wynosi aż 168%.

Co interesujące, informacji o grze najczęściej poszukujemy długo przed jej zapowiedzianą premierą. W roku 2011 około 40% osób poszukiwało informacji o wybranym tytule już na sześć miesięcy przed pojawieniem się go na sklepowych półkach. Z kolei 28% osób sięga po dane z internetu na miesiąc przed premierą gry.

Trendy panujące w internecie wyczuwają niektóre firmy z branży gier – przykładowo EA wykupuje reklamy w wyszukiwarce i YouTube do promowania trailerów swoich gier na długo przed planowanym debiutem.

Badanie jest doskonałym materiałem dla samego Google, ponieważ jego wyniki zachęcać mają producentów i wydawców gier do większych inwestycji w reklamy Google i to na wiele miesięcy przed faktycznym rozpoczęciem sprzedaży produktu w sklepach. Trzeba przyznać, że o głośnych grach pisze się długo przed premierą, a dobrze przeprowadzona kampania AdWords może posłużyć nawet jako materiał do oceny przewidywanej sprzedaży. Łatwość dostępu do informacji w sieci sprawił również, że przygotowania do wydania gry komputerowej wyglądają inaczej niż jeszcze kilka lat temu.

Źródło obrazka: 1.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Google