Asteroids, Centipede, Tempest, Warlords. Mam łzę w oku, kapitalne klasyki powrócą dzięki Atari Vault

Asteroids, Centipede, Tempest, Warlords. To kultowe produkcje, które już wiosna będziemy mogli sobie odświeżyć dzięki Atari Vault, zestawowi 100 odświeżonych klasyków, które dotrą na Steama i obsłużą Steam Controler. Czego się spodziewać? Produkcji z lat 70. i 80., wraz z ich oryginalnymi ścieżkami dźwiękowymi. Oryginalna konsola Atari 2600 mignęła mi przed oczyma równo dwa razy, ale wysiedziałem swoje przy jej klonie, popularnym w naszym kraju Video Computer Console, liczę więc na niezły powrót do przeszłości.
Ale Atari Vault zaoferuje również szczyptę nowoczesności, w której zastosowaniu pomogą dobrodziejstwa Steama.
Po raz pierwszy w historii, fani z całego świata będą mogli rzucić wyzwanie innym graczom na Steam Leaderboards i konkurować w arkadowej supremacji.
– mówi informacja prasowa.
Fajnie, nie trzeba będzie dzwonić do znajomych przy użyciu telefonu z obrotową tarczą i trzęsącym się głosem odczytywać wyników.
Za Atari Vault odpowiedzialne jest studio Code Mystics, które tworzyło wcześniej serie Atari Greatest Hits, ale również takie produkcje, jak Nidhogg, Little Inferno czy Metal Slug 3.
Zastanawiam się, co po ukazaniu się Atari Vault przypomnę sobie najpierw. Najcieplej wspominam chyba kapitalny Pitfall!, czołgi z Combat oraz niesamowite River Raid i Pole Position. Młodsi gracze pewnie popukają się w głowę zastanawiając się jak takie graficzne padaki mogły robić na kimkolwiek wrażenie. W swoim czasie te produkcje wyglądało fenomenalnie, ale nie to było ich siłą. Liczyła się przede wszystkim grywalność i jestem pewien, że nawet po tylu latach nic z niej nie straciły.
grafika: 1
Więcej z kategorii Gry:
- Ruszył oficjalny sklep CD Projekt na Allegro. Oto co w nim kupicie
- Po fatalnej wersji na Nintendo Switch, Apex Legends trafi na Androida oraz iOS. A ja się pytam - po co?
- "Gra na receptę" ma szansę pomóc wrócić do formy pacjentom po COVID-19
- Gry dla najmłodszych - co warto o nich wiedzieć i na co zwrócić uwagę?
- Twórca gier każe nie płakać po anulowanych grach, skoro nie kupujemy ich w pełnej cenie. Ale dlaczego mielibyśmy to robić?