Felietony

Areavibes.com pomocny przy przeprowadzkach

Grzegorz Marczak
Areavibes.com pomocny przy przeprowadzkach
5

Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb. Planujesz przeprowadzkę do innego miasta i nie wiesz jeszcze którego? Z pomocą Areavibes.com poznasz współczynniki ekonomiczne wielu miast w USA, dowiesz się j...

Jest to gościnny wpis ekipy wystartowali.pl serwisu recenzującego ciekawe startupy. Tekst ten ukazał się na wystartowali.pl i na Antyweb.

Planujesz przeprowadzkę do innego miasta i nie wiesz jeszcze którego? Z pomocą Areavibes.com poznasz współczynniki ekonomiczne wielu miast w USA, dowiesz się jaka panuje pogoda w poszczególnych miesiącach i w jakim wieku jest większość mieszkańców. Zapraszamy do recenzji!

Areavibes.com pomaga użytkownikom wybrać „swoje miejsce” do zamieszkania. Zawiera bardzo szczegółowe dane o wielu miastach w Stanach Zjednoczonych – zaczynając od liczby mieszkańców, przez różne wskaźniki ekonomiczne i demograficzne, po temperaturę w poszczególnych miesiącach. Serwis prezentuje nie tylko dane liczbowe; znajdziemy tutaj także opinie o wybranych miejscach dodawane przez samych użytkowników. Jedyne czego brakuje obecnie to możliwość szukania miast po interesujących nas parametrach (np. dochód i średnia temperatura w styczniu). W mojej opinii to jeden z najważniejszych elementów dalszego rozwoju.

O ocenę szans biznesowych poprosiliśmy Bolesława Drapellę – prezesa zarządu morizon.pl, serwisu wyszukującego oferty mieszkaniowe. Spółka Morizon jest notowana na rynku akcji NewConnect na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.




Serwisy prezentujące wartościowe treści, takie jak te dostępne na areavibes.com, mają szansę na rynku, pod warunkiem, że znajdą właściwą dystrybucję i model biznesowy dla swojego pomysłu. Co z tego, że mamy dobry kontent jeśli nikt o tym nie wie? Przyszłość serwisów typu areavibes.com, a więc i jego naśladowców w innych krajach widziałbym w odpowiedniej integracji danych z komplementarnymi serwisami, którym może zależeć na tego typu informacjach. Mogą to być choćby serwisy ogłoszeniowe, czy rekrutacyjne, gdzie informacja lokalna może być bardzo istotnym czynnikiem wspierającym decyzję o zakupie nieruchomości czy przeprowadzki za pracą. Niemniej jednak, tego typu biznes nie cechuje się dużą skalowalnością przychodów, więc aby stworzyć dla wiadomości lokalnych coś rangi TripAdvisor’a, trzeba będzie dużej cierpliwości i dbałości o jakość danych.

Lubię recenzować serwisy, które dopiero ujrzały światło dzienne i wie o nich niewiele osób. Z drugiej jednak strony w takich serwisach może pojawić się problem: skoro do tej pory niewiele osób dowiedziało się o stronie, to co trzeba zrobić, żeby użytkownicy zaczęli się pojawiać? I wydaje mi się, że może to być jedna z barier rozwoju, o czym wspomniał wyżej Bolesław Drapella. Niestety nie udało mi się dotrzeć do informacji o modelu biznesowym serwisu.

Trzeba również wspomnieć, że Areavibes.com nie sprawdziłby się w naszej kulturze, gdzie w dużej mierze jesteśmy przywiązani do rodzinnego miasta, a jeśli je zmieniamy to raczej na początku naszej drogi zawodowej czy ze względu na studia. Dodatkowo ilość dużych miast jest stosunkowo niewielka a klimat ww nich panujący – zbliżony.


Wpis pochodzi z serwisu wystartowali.pl. Celem Wystartowali.pl jest rzetelne recenzowanie polskich projektów internetowych oraz informowanie o startupach z całego świata. Naszą przewagą jest oryginalność i wysoka jakość prezentowanych treści oraz bezpośredni kontakt z twórcami.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

starups