Felietony

Apple zwraca 8 milionów iPhone'ów do fabryki. Powód? Złe wykonanie

Marcin Kamiński
Apple zwraca 8 milionów iPhone'ów do fabryki. Powód? Złe wykonanie
Reklama

Kontrola jakości to ważny element w każdej firmie posiadającej własne linie produkcyjne. Szczególnie dla marek, które dbają o swój wizerunek oraz wyso...

Kontrola jakości to ważny element w każdej firmie posiadającej własne linie produkcyjne. Szczególnie dla marek, które dbają o swój wizerunek oraz wysoką jakość wykonania swoich produktów. Takich marek, jak chociażby Apple, które zwróciło właśnie do swojej fabryki aż 8 milionów egzemplarzy iPhone'a, ponieważ posiadają one drobne wady i nie przeszły testu jakości. Co stanie się z telefonami wartymi miliony dolarów?

Reklama

Jeżeli w ciągu najbliższych tygodni pojawi się problem z dostępnością telefonów iPhone 5, to już teraz znamy tego przyczynę. Apple zdecydowało się na zwrot aż 8 milionów egzemplarzy smartfonów do tajwańskiej fabryki Foxconn, która zajmuje się produkcją urządzeń dla marki.

Wedle pojawiających się w sieci, acz niepotwierdzonych oficjalnie informacji, 8 milionów telefonów wartych jest przeszło 1,5 miliarda dolarów, o ile pod uwagę brać jedynie koszt produkcji (ok. 200 dolarów za sztukę). Pokrycie kosztów wytworzenia nowych smartfonów ma wziąć na siebie producent, czyli fabryka Foxconn. Jeżeli pogłoski te okażą się prawdą, będzie to dla niej spory cios. Jeśli jednak w telefonach wykryto faktycznie niewielkie niedociągnięcia, być może uda się je niewielkim kosztem naprawić.


Z kolei dla Apple cała sprawa nie powinna mieć negatywnego wydźwięku - z jednej strony sytuacja pokazuje, że firma dba o jakość oferowanych przez siebie produktów, z drugiej zaś zwrot 8 milionów słuchawek to zaledwie ułamek z liczbie sprzedanych telefonów iPhone (w ciągu ostatniego kwartału sprzedano aż 47,8 milionów telefonów opatrzonych logo marki Apple).

Co ciekawe, jak przyznał wcześniej sam Foxconn, nigdy wcześniej nie wytwarzał przedmiotów tak skomplikowanych i o tak precyzyjnym wykończeniu jak iPhone 5. Jak widać dla Apple nie jest to jednak powodem do tego, aby otrzymywać źle wykonane telefony... Warto również pamiętać, że w przypadku piątej generacji smartfona Apple od samego początku jego produkcji pojawiają się głosy o problemach z jakością wykonania, a niektórzy z nabywców telefonu narzekali na rysy na obudowie, widoczne bezpośrednio po wyciągnięciu przedmiotu z pudełka.

Obecnie samo Apple milczy na temat tak dużego zwrotu telefonów do fabryki z powodu wad fabrycznych. Niestety publicznego oświadczenia w tej sprawie możemy się nie doczekać, a szkoda, bowiem finał całej sytuacji może być interesujący.

Źródło: MacRumor
Źródło grafiki: Tecrehab

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama