22

Apple traci udziały na rynku aplikacji mobilnych [kto zyskuje?]

Oj tam, nie ma co przedłużać i dramatyzować – wiadomo, że jeśli o mobilne systemy operacyjne chodzi to iOS walczy z Androidem, a reszta stara się ewentualnie nadrobić. Zamknięty ekosystem Apple kontra niemal całkowicie otwarty Google’a – czy ta pierwsza firma pod względem ilości użytkowników/pobranych aplikacji ma jakiekolwiek szanse? Chyba jednak nie, wciąż walczy o […]

Oj tam, nie ma co przedłużać i dramatyzować – wiadomo, że jeśli o mobilne systemy operacyjne chodzi to iOS walczy z Androidem, a reszta stara się ewentualnie nadrobić. Zamknięty ekosystem Apple kontra niemal całkowicie otwarty Google’a – czy ta pierwsza firma pod względem ilości użytkowników/pobranych aplikacji ma jakiekolwiek szanse? Chyba jednak nie, wciąż walczy o jakość.

Jak donoszą bowiem wyniki badań ABI Research, udziały w rynku aplikacji mobilnych w drugim kwartale 2011 wyglądały następująco:

  • 44% – Android
  • 31% – iOS

No… I reszta.

Jako główne źródło sukcesu Androida podaje się właśnie otwartą architekturę i dostępność, który nie tylko zainstalowany jest na urządzeniach wielu producentów, ale dodatkowo zezwala na zakup aplikacji w różnych sklepach – nie tylko Android Markecie.

Dalej ta różnica może się powiększać – wzrost sprzedaży iPhonów zmalał w porównaniu do Q1 z 15% do 9% (licząc kwartał do kwartału), podczas gdy Android z 20% wzrósł do 36% – i nie ma powodów by sądzić, że dynamika sprzedaży zmaleje. Zaraz przecież jeszcze Kindle Fire wejdzie na rynek, który z pewnością także swoje systemowi Google pomoże.

W jednym jednak wciąż Android przegrywa – ilości aplikacji ściąganych przez każdego z użytkowników. W tej statystyce iOS prowadzi 2:1, a jako przyczynę podaje się wyższej jakości oprogramowanie dostępne na systemie Apple. Czy ten współczynnik ulegnie zmianie trudno wyrokować, ale zbyt prędko bym na to nie liczył – pakowanie Androida do coraz tańszych słuchawek będzie skutkowało rozrostem bazy, ale niekoniecznie najbardziej zaangażowanych użytkowników.

[źródło]