Apple

Nie wszystko złoto, co od Apple. Partnerzy zawiedzeni

Albert Lewandowski
Nie wszystko złoto, co od Apple. Partnerzy zawiedzeni
6

Apple News + pokazało, że można stworzyć porządną platformą informacyjną z bogatą liczbą dostępnych źródeł treści. Okazuje się jednak, że zainteresowanie nią nie jest aż tak świetne, jak Amerykanie przewidywali.

Apple News+ na nieduży plus

W marcu Apple zdecydowało się na zakup Texture, które doczekało się wdzięcznego określenia mianem Netflixa wśród magazynów. Amerykanie postanowili wprowadzić nową usługę dla swoich użytkowników. W jej ramach otrzymali bibliotekę z całkiem pokaźną liczbą 200 magazynów, a finalnie została ona połączona z Apple News i finalnie klienci mogli przeglądać publikacje z ponad 300 źródeł w USA. Niewątpliwie samo Apple News odniosło sukces. Ponad 5 miliardów newsów miesięcznie robi wrażenie i czyni to z nich największego gracza w swojej klasie.

W międzyczasie jednak Apple News+ z dostępem do magazynów nie wypada przy nim już tak dobrze. Owszem, firma z Cupertino nieszczególnie chwali się wynikami, ale już ich partnerzy jak najbardziej. Trudno się temu dziwić, skoro Apple obiecało im się wzrost dochodów o 10 razy względem tego, co otrzymywali będąc w Texture. Brzmi świetnie. Tymczasem jeden z wydawców powiedział, że finalnie zarobili jedną dwunastą tego, co mieli zarobić.

Przeczytaj również: Apple News jako wzór platformy informacyjnej.

Do tego wydawcy narzekają na samą aplikację. Wspominają tu o tym, że Apple powinno dbać o lepsze promowanie ich treści, aby czytelnicy chętniej do nich zaglądali i mieli szansę przełożyć się tym samym na ich lepsze wyniki finansowe. Co ciekawsze, skarżą się również na to, że sama aplikacja Apple News+ zdaje się być niedokończona. Zaskakująca wypowiedź, szczególnie że firma z Cupertino słynęła do tej pory z tego, że dbają o dopracowanie swoich usług.

Przeczytaj również: Nowości w Apple News.

Wielkie zapowiedzi

Mimo że partnerzy narzekają na Apple News+, to wyniki finansowe bronią skutecznie samego pomysłu. Zresztą ten producent jest już na tyle potężny, że mało prawdopodobne, aby wydawcy mieli prawo głosu w przypadku samej usługi i tego, w którym kierunku będzie podążać. Wystarczy zresztą spojrzeć na to, że zysk generowane przez tego typu usługi wzrośnie do 50 miliardów dolarów w 2020 roku w porównaniu do 25 miliardów w 2016. Dzięki temu słabsze wyniki sprzedaży iPhone'ów nie wpłyną negatywnie na ocenę samej spółki.

Przeczytaj również: Ponad 90 milionów użytkowników Apple News.

Na razie Apple News+ jest dostępne w USA i Kanadzie. W tym roku miałoby również zawitać do Wielkiej Brytanii. Tu jednak czeka ich poważniejsza walka z Associated Press czy Reutersem, ale Apple wierzy w to, że mają na tyle licznych fanów, że wielu spośród nich zdecyduje się na przejście do Apple News+. Jestem ciekaw, czy Amerykanie będą próbować mocniej promować tą usługę czy też w naszym regionie skupią się na innych, bardziej pewnych pod względem popularności.

Jak oceniacie Apple News?

źródło: Phone Arena

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu