8

Apple pokazuje jak powinna wyglądać porządna platforma informacyjna

macbook pro
Jeżeli dotychczas nie wierzyliście, że Apple News to najciekawsza platforma która chce być serwisem "jak trzeba" — może ich najnowszy przewodnik Was do tego przekona.

Można z Apple nie zgadzać się w wielu kwestiach, można nie lubić się z ich ekosystemem, ale wydaje mi się, że wielu zgodzi się co do tego, że ich usługa News to jedno z najciekawszych rozwiązań tego typu na rynku. Podobnie jak ma to miejsce w ich sklepie z aplikacjami (App Store), za wybór tamtejszych treści nie odpowiadają żadne algorytmy. Nikt nie uczy się tam naszego gustu i nie podrzuca nam materiałów, dzięki którym możemy zamknąć się się we własnej bańce. To starannie wyselekcjonowane przez redakcję treści, które z założenia mają odznaczać się najwyższą jakością. A w związku ze zbliżającymi się wielkimi krokami wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych, na platformie zaprezentowano przewodnik skupiający się na kandydatach z partii demokratycznej, którzy wezmą w nich udział.

Zobacz też: Apple planuje inkasować 50% zysku na subskrypcjach w Apple News

Przewodnik po kandydatach na prezydenta Stanów Zjednoczonych od Apple – co go wyróżnia?

Apple obrało sobie za cel stworzenie przewodnika, który będzie kompleksowym źródłem informacji. Rzetelnym, pełnym skondensowanych informacji z najrozmaitszych źródeł. Wśród nich wymienia się m.in. ABC News, Axios, CNN, Fox News, NBC News, Politico, The Hill, The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post, TIME, USA Today czy Vox — ale na tym lista się jeszcze nie kończy. Tamtejsze materiały oferują nie tylko biografie i informacje na temat doświadczenia kandydatów, ale także wyróżnienia ich najważniejszych momentów w karierze, cytaty, stanowiska dotyczące najważniejszych spraw i inne.

Zobacz też: Rzetelność – nie szybkość. Apple News staje mediom „okoniem”

Jak widać — proponowane przez Apple podejście to żadne pójście na łatwiznę. Szanuję mnogość źródeł, a także kompleksowe podejście, którym chce wykazać się w tych materiałach firma. Apple od dawna pozycjonuje swoje produkty jako premium — i najwyraźniej w przypadku usług nie planuje tego zmieniać. Będzie ich w portfolio giganta coraz więcej — a każda kolejna ma być dopracowaną na tip-top. Nie będę ukrywał, że niezwykle mnie to cieszy — podoba mi się też, że jako tak ogromna firma decydują się nie zostawiać wszystkiego w rękach sztucznej inteligencji — a wręcz przeciwnie. Zamiast bezdusznie dobierać materiały dla użytkowników, robią to pracownicy. Także do nich należało przygotowanie pełnego przewodnika, który — wierzę — dla wielu Amerykanów okaże się niezastąpioną pomocą, przy zgłębianiu sylwetek kandydatów. I patrząc na to w jakiej formie działaj Apple News i Apple News+ naprawdę im zazdroszczę.

Zobacz też: Apple News+ – tak pięknej usługi z newsami i czasopismami dotąd nie było

Źródło