Felietony

Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał. FENOMENALNY kwartał dla sklepów mobilnych

Kamil Świtalski
Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał. FENOMENALNY kwartał dla sklepów mobilnych
1

Drugi kwartał 2020 był świetnym czasem dla sklepów mobilnych. Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał.

O tym że rynek aplikacji mobilnych jest wart miliony dolarów — nikogo przekonywać specjalnie nie trzeba. Regularnie informujemy o fenomenalnych wynikach które udaje im się wykręcić. Ostatni kwartał pod wieloma względami był wyjątkowy — i widać to jak na dłoni, także w raportach finansowych. Według najświeższych danych opublikowanych przez firmę analityczną Sensor Tower, to był naprawdę doskonały kwartał. Amerykański App Store odnotował 27,4% wzrost z porównaniem do analogicznego okresu w 2019 roku. Co więcej — po latach udało mu się przebić w kwestiach przychodów... Chiny!

W kwestii kategorii — chyba bez większego zaskoczenia, na pierwszym miejscu znalazły się te z kategorii biznesowych. Z porównaniem do 2019 roku, wzrosty odnotowało większość kategorii — na minusie jest tylko pogoda, finanse, nawigacja, sport oraz... podróże. Te ostatnie rzędu 61,6%. Ktoś stracił, by ktoś mógł zyskać. Królują biznes i edukacja — pierwsza z kategorii może poszczycić się 133,3% większym zainteresowaniem, druga — 84,4%. Na trzecim miejscu znalazło się zdrowie i fitness, które zgarnęło 57,7% więcej pobrań niż w analogicznym okresie 2019.

W kwestii samych aplikacji... no cóż — to pierwszy raz od dawna, kiedy serwisy społecznościowe, YouTube i Messenger nie są na szczycie. Zostały tam zepchnięte przez rynkowego gracza, który niewątpliwie skorzystał najbardziej jest Zoom. To żadna tajemnica że komunikator z dnia na dzień stał się światowym fenomenem, a liczba pobrań mówi sama za siebie. Nawet światowy fenomen jakim jest TikTok musiał mu tym razem ustąpić miejsca w rankingu.

A jak wyglądała sprawa gier? No cóż — tu raczej bez większych niespodzianek. Liczby są imponujące — choć nie tak jak w dziale aplikacji, a królują tam przede wszystkim produkcje free-to-play (i pay-to-win), które były na szczycie także w poprzednim kwartale.

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu