Felietony

Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał. FENOMENALNY kwartał dla sklepów mobilnych

Kamil Świtalski
Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał. FENOMENALNY kwartał dla sklepów mobilnych
Reklama

Drugi kwartał 2020 był świetnym czasem dla sklepów mobilnych. Takich wzrostów chyba nikt się nie spodziewał.

O tym że rynek aplikacji mobilnych jest wart miliony dolarów — nikogo przekonywać specjalnie nie trzeba. Regularnie informujemy o fenomenalnych wynikach które udaje im się wykręcić. Ostatni kwartał pod wieloma względami był wyjątkowy — i widać to jak na dłoni, także w raportach finansowych. Według najświeższych danych opublikowanych przez firmę analityczną Sensor Tower, to był naprawdę doskonały kwartał. Amerykański App Store odnotował 27,4% wzrost z porównaniem do analogicznego okresu w 2019 roku. Co więcej — po latach udało mu się przebić w kwestiach przychodów... Chiny!

Reklama


W kwestii kategorii — chyba bez większego zaskoczenia, na pierwszym miejscu znalazły się te z kategorii biznesowych. Z porównaniem do 2019 roku, wzrosty odnotowało większość kategorii — na minusie jest tylko pogoda, finanse, nawigacja, sport oraz... podróże. Te ostatnie rzędu 61,6%. Ktoś stracił, by ktoś mógł zyskać. Królują biznes i edukacja — pierwsza z kategorii może poszczycić się 133,3% większym zainteresowaniem, druga — 84,4%. Na trzecim miejscu znalazło się zdrowie i fitness, które zgarnęło 57,7% więcej pobrań niż w analogicznym okresie 2019.


W kwestii samych aplikacji... no cóż — to pierwszy raz od dawna, kiedy serwisy społecznościowe, YouTube i Messenger nie są na szczycie. Zostały tam zepchnięte przez rynkowego gracza, który niewątpliwie skorzystał najbardziej jest Zoom. To żadna tajemnica że komunikator z dnia na dzień stał się światowym fenomenem, a liczba pobrań mówi sama za siebie. Nawet światowy fenomen jakim jest TikTok musiał mu tym razem ustąpić miejsca w rankingu.


A jak wyglądała sprawa gier? No cóż — tu raczej bez większych niespodzianek. Liczby są imponujące — choć nie tak jak w dziale aplikacji, a królują tam przede wszystkim produkcje free-to-play (i pay-to-win), które były na szczycie także w poprzednim kwartale.


Reklama

Źródło

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama