W dniu wczorajszym blogosfera zadrżała. Sieć obiegła informacja, że amerykański koncern internetowy AOL zakupi znany (opinie na ten temat są podzielon...
W ramach wspomnianej powyżej grupy medialnej, znajdziecie między innymi blogi Engadget i TechCrunch. Najważniejsze w tej całej historii są jednak 2 wątki.
Pierwszym z nich jest fakt wykrojenia z AOL nowej firmy (The Huffington Post Media Group), która będzie zajmowała się wyłącznie mediami internetowymi należącymi do AOL. Redaktorem naczelnym (nie do końca rozumiem ten tytuł w kontekście zarządzania wszystkimi serwisami) zostanie Arianna Huffington - dotychczasowa naczelna oraz współwłaścicielka Huffington Post.
Drugi bardzo ciekawy wątek to sytuacja blogów i serwisów włączonych do nowo-powstałej grupy medialnej. Jak będzie wyglądała przyszłość Engadget i TechCrunch pod rządami „Greczynki”? Arianna Huffington znana jest jako osoba zarządzająca swoimi biznesami, bardzo twardą, a wręcz żelazną ręką. Czy internetowe postaci takie jak Joshua Topolsky (naczelny Engadget) i Michael Arrington (naczelny TechCrunch) mogą spać spokojnie? To się dopiero okaże.
Z jednej strony utworzenie The Huffington Post Media Group wydaje się posunięciem logicznym. AOL zabezpiecza w ten sposób swoje media internetowe przed różnymi, niekorzystnymi wydarzeniami, które mogą mieć miejsce wewnątrz koncernu. Z drugiej jednak strony, rodzi się obawa przed możliwością nadmiernego wpływu nowej firmy, a dokładnie Pani Huffington na podległe jej projekty.
Pomimo moich obaw, szczególnie w związku z przyszłością Engadget, uważam że zakup Huffington Post oraz wydarzenia z tym związane, mogą mieć pozytywny wpływ na nowe media oraz branżę w której funkcjonują. Póki co, pozostaje nam obserwować rozwój sytuacji.
Źródło ilustracji: planetpov.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu