6

AOL kupił Mashable ? Czyli o mistrzach generowania ruchu

Czy AOL naprawdę kupił jeden z najpopularniejszych blogów technologicznych czyli Mashable? Według gawker.com rozmowy trwają, natomiast Rober Scoble (znany bloger technologiczny) na twitterze potwierdza, że są już w trakcie procesu sprzedaży. Jeśli faktycznie plotki te okażą się prawdą to będzie to niesamowity sukces Cashmora, który ma zaledwie 24 lata. Mashable jest genialne jeśli chodzi o […]

nullCzy AOL naprawdę kupił jeden z najpopularniejszych blogów technologicznych czyli Mashable? Według gawker.com rozmowy trwają, natomiast Rober Scoble (znany bloger technologiczny) na twitterze potwierdza, że są już w trakcie procesu sprzedaży. Jeśli faktycznie plotki te okażą się prawdą to będzie to niesamowity sukces Cashmora, który ma zaledwie 24 lata.

Mashable jest genialne jeśli chodzi o treści, które trafiają do masowych odbiorców. Pisząc co prawda o technologiach ale w taki sposób, że nie meczą zbytnio przeciętnego użytkownika za dużą ilością szczegółów, w swoich publikacjach są bardzo szybcy i świetnie wykorzystali moment w którym ruch na blogach zaczęły generować serwisy takie jak Twitter czy Facebook (polecam sprawdzić, że każdy nawet najmniej istotny artykuł jest retwittowany kilkaset razy. Social Media stały się bardzo szybko jednym z głównych źródeł odwiedzin bloga (zaraz po Google)


Tak wygląda nowe Mashable:



Kolejny element sukcesu Mashable to ilość. Zespół prowadzący ten „blog” składa się aż z 17 osób, które tygodniowo generują 140 newsów. Mashable znalazło też kila dobrych sposobów na zdobywanie ruchu z serwisów takich jak Digg. Tworzą różnego rodzaju listy, lista 100 najlepszych aplikacji na iPhona, lista najlepszych edytorów tekstu, lista najlepszych filmów na Youtube itp. Oczywiście tego typu zestawienia trafiają szybko na główną stronę Digga i blog zdobywa kolejne dziesiątki tysięcy odwiedzin i odsłon.

Kolejny trik, który wydaje się być ostatnio dość efektywny to „pojedynki” czyli ankiety w których użytkownicy głosują co jest lepsze np: Windows czy Mac OS. Mashable opanowało też zdolność do korzystania z własnych treści. Nie raz na blogu tym można znaleźć zestawienia z informacjami, które były już wcześniej publikowane. Stworzyli na takiej zasadzie przewodnik po Facebooku czy Twitterze.

Efektem tych wszystkich zabiegów są miliony użytkowników miesięcznie (według AdPlannera blog osiąga oglądalność na poziomie 5,6 miliona użytkowników i 50 milionów odsłon)

Można zastanawiać się czy Mashable to tak naprawdę blog czy też jest to serwis z newsami technologicznymi. Szczerze mówiąc pewnie ani dla czytelników ani dla AOL nie ma to większego znaczenia a blogosfera za granicą nie zajmuje się z taką pasją jak u nas tworzeniem definicji bloga.